D1 - Az első Volkswagen luxusautó

Kezdetben a 3,2 literes V6-os és a W12-es motorral kezdődik meg a forgalmazás. 315 Nm a kisebbik motor maximális nyomatéka. A kínálat csúcsán álló W12-es gép hengerei négy sorban helyezkednek el, ami rendkívül tömör építésűvé teszi a gépet. Két szűk hengerszögű V6-os blokk összeépítéseként képzelhető el a W hengerelrendezésű 12 dugattyús motor. Legnagyobb teljesítménye 420 lóerő, maximális nyomatéka 550 Nm. Ugyanez a motor hajtja az Audi A8 6.0 quattro-t is. Az Audiban 6000-nél adja le a 420 lóerőt, az 550 Nm a percenként 3500 és 4750 közti fordulatszám tartományban jelentkezik. Részletes műszaki és menetteljesítmény adatokat még nem adott ki a gyár.

Később jelenik meg a V10-es szuperdízel, amely 313 lóerőt ad le. Ennél még szebb adat a 750 Nm-es nyomaték, amihez egy új hatfokozatú automata váltót fejlesztettek ki. Ez a legerősebb dízelmotor, amit szériaautóba beépítenek. Teljes egészében horganyzottak a D1 karosszériájának acél elemei, ami a tartósság előfeltétele, viszont megnöveli a súlyt. A nagy méret és a legtöbb változaton széria összkerékhajtás miatt eleve nagy gond a luxus Volkswagennél az önsúly kordában tartása. Ennek érdekében alumíniumból készül a motorháztető, a csomagtérfedél és a négy oldalajtó.

A biztonságot xenon fényszórók és a visszapillantóba beépített kiegészítő fényforrások javítják. A legjobbakéhoz mérhető a karosszéria merevsége. Várhatóan pazar térbőséggel kápráztatja el utasait a D1. Az automata klímaberendezés automatikusan nyíló és záródó levegő belépő nyílásokon át áramlik be.

A legfelső osztályban nyújtott kényelmet légrugózás és a világ első négyzónás klímaberendezése biztosítja. Ez Martin Winterkorn, a VW igazgatótanácsának kutatásért és fejlesztésért felelős tagja szerint annyira huzatmentesen képes hűteni az utasteret, hogy még a huzatra különösen érzékeny VW főnök, Ferdinand Piëch is megengedte a prototípusokkal megtett utakon a légkondicionáló bekapcsolását, ami először fordult elő. A légrugózás elektronika segítségével fokozatmentesen állítható csillapítással dolgozik.

A belső tér kialakításában is a luxus dominál. Valódi fabetét, bőr, a beeső fényre automatikusan elsötétedő tükör, hét col átmérőjű színes képernyő a középkonzolon: a tervezők mindennel felvértezték az újdonságot, ami jó és drága. Vannak, akik eleve sikertelennek ítélik a Volkswagen belépését a luxusautók közé. Pont az ellendrukkerek nagy száma miatt szinte biztos, hogy csak a legjobb megoldás és minőség volt elfogadható a D1 tervezése során.

Tovább tarthatnak a találgatások a luxus Volkswagen nevéről. Az elnevezést ez év végén, a fényűző drezdai Volkswagen gyáregység ünnepélyes megnyitóján hozzák nyilvánosságra. Ebben a kirándulási célpontnak is alkalmas üzemben készül majd a D1 naponta 100 darabos példányszámban.