Az átadáson beszédet mondott Emőd István, az egyetem Járműgépészeti Intézetének docense,
Norbert Pauli az Audi Hungaria Motor Kft. fejlesztési részlegének vezetője és Kövesné Dr. Gilicze Éva, a Közlekedésmérnöki Kar dékánja.
Dr Emőd István előadásából kiderült, hogy régen a diákok Zsigulin, Uazon tanulták a műszaki megoldásokat. Tőle tudtuk meg, hogy az egyetem első két autója egy Packard és egy Alfa Romeo volt. Jelenleg az új Audi mellett egy BMW 525 tds-en, egy Opel Astrán, egy Volvón S40-esen és Ikarus buszon fejleszthetik tudásukat a hallgatók.
Az S4-sel az állandó összkerékhajtás mellett az ESP (menetstabilizáló elektronika) működésével is megismerkedhetnek a hallgatók.
Az Audi Hungaria vezetőjének beszámolójából megtudhatták a hallgatók, hogy a győri gyárban nagyra értékeli a Műegyetemen megszerzett alaptudást, amit a Műszaki Egyetemen végzett diplomások alkalmazása is bizonyít.
Az autó átadása után a győri Audi motorgyár új fejlesztőrészlegének munkájáról kaphattak átfogó bemutatót az érdeklődők három ott dolgozó mérnöktől. Szente László előadásában leginkább az lepte meg a hallgatóságot, hogy egy új motor tervezésénél a marketing és PR szakemberek előre megadják a motor paramétereit (teljesítmény, hengerűrtartalom, gyorsulás), és ezt a feladatot kell a tervezőknek a valóságba átültetnie, nem pedig a kész termékhez kanyarítják a marketinget.
Nem mindenki tudja, hogy Magyarországon készül a Volkswagen konszern összes nagysorozatú személyautójának motorja, kezdve a négyhengeres ezerhatostól az S4-es hathengeres erőforrásán át egészen a 4,2 V8-as blokkig. Van még olyan blokk, amelynek megmunkálása külföldön történik, de a befűzést már Győrben végzik el.
Naponta 3000 darab négyhengeres benzinmotort gyártanak, ami azt jelenti, hogy mintegy 30 másodpercenként készül el egy erőforrás az Audi Hungaria Motor Kft-nél. Különleges próbákat kell kiállnia a fejlesztés alatt álló erőforrásoknak, többek között 1000 órát járatják őket teljes terheléssel. Egy érdekesség, hogy a magyarországi fejlesztőrészleg felállításának fedőneve a “Csárdás Projekt” lett, ugyanis a német vezetőknek erről a szóról rögtön hazánk jut eszébe.