S4-es Audi a Műszaki Egyetemnek

A Műegyetemnek átadott fekete S4-es 2,7 literes V6-os turbófeltöltős erőforrással rendelkezik. Eredetileg Amerikába készült az autó, amely az ott érvényes, az európainál szigorúbb környezetvédelmi normák miatt nem 265 lóerős. A maximális teljesítmény, amire a motor ezzel az “amerikai” beállítással képes 250 lóerő, míg a nyomaték 350 newtonméter az 1850 és 3500 közötti fordulatszám tartományban.

Az átadáson beszédet mondott Emőd István, az egyetem Járműgépészeti Intézetének docense,
Norbert Pauli az Audi Hungaria Motor Kft. fejlesztési részlegének vezetője és Kövesné Dr. Gilicze Éva, a Közlekedésmérnöki Kar dékánja.

Dr Emőd István előadásából kiderült, hogy régen a diákok Zsigulin, Uazon tanulták a műszaki megoldásokat. Tőle tudtuk meg, hogy az egyetem első két autója egy Packard és egy Alfa Romeo volt. Jelenleg az új Audi mellett egy BMW 525 tds-en, egy Opel Astrán, egy Volvón S40-esen és Ikarus buszon fejleszthetik tudásukat a hallgatók.

Az S4-sel az állandó összkerékhajtás mellett az ESP (menetstabilizáló elektronika) működésével is megismerkedhetnek a hallgatók.

Az Audi Hungaria vezetőjének beszámolójából megtudhatták a hallgatók, hogy a győri gyárban nagyra értékeli a Műegyetemen megszerzett alaptudást, amit a Műszaki Egyetemen végzett diplomások alkalmazása is bizonyít.

Az autó átadása után a győri Audi motorgyár új fejlesztőrészlegének munkájáról kaphattak átfogó bemutatót az érdeklődők három ott dolgozó mérnöktől. Szente László előadásában leginkább az lepte meg a hallgatóságot, hogy egy új motor tervezésénél a marketing és PR szakemberek előre megadják a motor paramétereit (teljesítmény, hengerűrtartalom, gyorsulás), és ezt a feladatot kell a tervezőknek a valóságba átültetnie, nem pedig a kész termékhez kanyarítják a marketinget.

Nem mindenki tudja, hogy Magyarországon készül a Volkswagen konszern összes nagysorozatú személyautójának motorja, kezdve a négyhengeres ezerhatostól az S4-es hathengeres erőforrásán át egészen a 4,2 V8-as blokkig. Van még olyan blokk, amelynek megmunkálása külföldön történik, de a befűzést már Győrben végzik el.

Naponta 3000 darab négyhengeres benzinmotort gyártanak, ami azt jelenti, hogy mintegy 30 másodpercenként készül el egy erőforrás az Audi Hungaria Motor Kft-nél. Különleges próbákat kell kiállnia a fejlesztés alatt álló erőforrásoknak, többek között 1000 órát járatják őket teljes terheléssel. Egy érdekesség, hogy a magyarországi fejlesztőrészleg felállításának fedőneve a “Csárdás Projekt” lett, ugyanis a német vezetőknek erről a szóról rögtön hazánk jut eszébe.