A presztízs olyan, az emberek fejében élő képzet egy termékről, aminek segítségével egy a konkurensekkel azonos tudású autót magasabb áron, tehát nagyobb nyereséggel lehet eladni. A márkáról alkotott képzetet minden gyártó igyekszik javítani, vagy ha az számukra megfelelő, akkor az imázst állandóan polírozva megtartani. Különleges műszaki megoldásokkal is növelni lehet egy gyár presztízsét, de ugyanez elérhető például a luxuskategóriába célzó típusok vagy modellek piacra dobásával. A parádés autó fénye aztán kedvező esetben kisugárzik az alacsonyabb osztályban forgalmazott termékekre is. Ezért lehet például a műszakilag a Ford Mondeóval közeli rokonságban álló Jaguar X-Type-ot az amúgy kiváló Mondeónál jóval magasabb áron értékesíteni.

Egy felső kategóriás autón a magas ár miatt eleve több nyereség realizálható, ráadásul nagyobb az árrés is, ami még jövedelmezőbbé teszi egy luxusautó gyártását. Persze ez csak akkor működik, ha az adott autót a vásárlók is elfogadják luxusautóként és kifizetik érte a kért összeget.

A Peugeot műszaki vívmányokat (gondoljunk a HDi dízelekhez kifejlesztett részecskeszűrőre) és mára több forrásból is megerősített hírek alapján egy luxusautót is bevet a márka imázsának fényesítésére.

Jelenleg annyi tűnik biztosnak, hogy a Citroën C5 padlólemezére épül a projekt nevét átvéve Z9-ként említett nagy Peugeot. Ugyanezt a padlólemezt használja majd a Peugeot 407 is. Közös lesz az alap a Citroën hagyományaihoz visszatérő felső középkategóriás C6-tal, amely a C6 Lignage tanulmány különleges vonalait örökli.

Teljesítményében a vele azonos padlólemezt használó konszerntestvérek mindegyikét felülmúlja majd a szériagyártásakor talán a 608-as típusjelzést kapó autó. Motorterébe valószínűleg V8-as benzinmotor is bekerül, ami egyedülálló a PSA Peugeot Citroën újkori történelmében. A presztízsnövelő nyolchengeres mellett megtalálható lesz egy V6-os HDi 2,7 literes hengerűrtartalommal, amit a Ford és a PSA közösen fejlesztett ki. Ez a motor a Jaguar S-Type-hoz is megvásárolható lesz. A V6-os dízel hengerűrtartalma változhat. Várhatóan 250 lóerősre növelik a Renault Lagunában is megtalálható a hathengeres benzines teljesítményét. Ennek eléréséhez 3,4 literre fúrják fel a blokkot.

Becslések szerint 2,86 méter körül alakul a tengelytáv, ami hatalmas utasteret ígér. A négyajtós limuzin nem követi a Peugeot 307-est jellemző magas építési módot. Szélessége meghaladhatja az 1,9 métert. Arányaiban a 607-es köszön majd vissza a Z9 szériaváltozatán. A rugózási kényelmen a rugózatlan tömeg csökkentésével javítanak, amit alumínium futómű elemek alkalmazásával érnek el. A 607-esen a motorháztető alumínium, a Z9 és a Citroën C6 ennél tovább megy, de még nem tudni biztosat.

A kényelemnek egy francia luxusautóban mindig is főszerep jutott, a Z9-ben így szériatartozék lesz a Webasto állófűtése, amely a motortól függetlenül melegíti az utasteret.

A Z9 fejlesztését az a Jean-François Poluzot vezeti, aki a vezess.hu-nál tesztelt Citroën Xsara Picasso megalkotását is felügyelte. Igen alacsonynak számító költséggel, körülbelül egymilliárd frankból (39 milliárd forint) fejlesztette ki munkatársaival a Picassót.