Korábban már írtunk arról, hogy következő ötös sorozatban az M5-ös csúcsmodellt Forma-1-es eredetű motor hajthatja. Nemcsak a felső középkategóriás szériában nő meg a jelenlegi tervek szerint két hengerrel a motor hengerszáma, hanem a középkategóriás csúcsmodellben is.

Az M3 sportkupéba a jelenlegi tervek szerint V8-as motort raknának. Mivel egy nagyobb gép növelné az első kerékre jutó súlyt, ami nem tesz jót a menettulajdonságoknak, egy igen könnyű nyolchengerest raknának a következő M3-ba. 2005-ig, a bemutató várható időpontjáig persze még bármi történhet, az eddig kiszivárgott információk alapján azonban komolyan felmerült az, hogy ne soros hathengeres repítse a leendő M3-ast. 400 lóerő a cél négyliteres hengerűrtartalommal, ami alacsonyabb a jelenlegi motor 105,7 lóerős literteljesítményénél.