Az Eco 5 az első a Corsa méretű autók között, amely benzinmotorral kevesebb mint öt litert fogyaszt. Több tényező felelős a minimális fogyasztás elérésért. Változtattak az autó aerodinamikáján is, de leginkább az egyliteres motor és hozzá kapcsolódó váltó eredményezi a jó értéket. A 973 köbcentis erőforráshoz igazították az Opel Easytronic automatizált kézváltóját. Normál üzem mellet a váltó automatikus karakterisztikája az alacsony fogyasztás elérésre van kihegyezve, ám ha a vezető kézzel kapcsol és padlógázt ad, az autó agresszívan gyorsít. Mindamellett, hogy nevéhez hűen átlagosan 4,99 liter üzemanyagot fogyaszt száz kilométeren, teljesíti az EURO 4-es környezetvédelmi normákat.

Aerodinamikailag is módosítottak a Corsán, hogy csökkentsék a fogyasztást. A cw alaktényező 0,32-ről 0,29-re csökkent. Ezt többek közt azzal értéke el, hogy burkolatot kapott alul a motortér és alváz is, így nem alakulnak ki örvények az autó alatt. A GSi Corsa tetőspoilerét szerelték fel az ECO 5-ösre, csökkentették a motortérbe jutó levegő mennyiségét, és a felszerelt dísztárcsák is segítenek a jó végeredmény elérésében. 15 milliméterrel alacsonyabbra helyezték a karosszériát, azért hogy csökkenjen a homlokfelület, és így a légellenállás is. Üzemanyag takarékos 175/65 R14 gumikat szereltek fel a Corsa ECO 5-re, amelyekben elöl 2,7 míg hátul 2,5 bar a légnyomás.

Az 58 lóerős háromhengeres erőforrással szerelt ECO 5 az Easytronic váltóval 160 km/órás végsebesség elérésére képes, ami még meg is haladja a manuális váltóval szerelt 1,0 literes motorral szerelt változatét. 2002-től a normál egyliteres Corsákhoz is rendelhető lesz az Easytronic váltó.