A 2000-es Párizsi Autószalonon mutatta be a Fiat Ecobasic névre keresztelt tanulmányautóját. A részben műanyag karosszéria elemekből építkező kisautó előállítási költségét igen alacsonyra tervezték. Bár a Fiat szóvivői már a bemutatón elmondták, hogy az Ecobasic gyártása nem valószínű, eddig egy kicsi esély mégis volt, hogy az olcsó kisautó megvalósul.

Az új Fiat Seicento számítógépes rajzai alapján azonban már biztosan állítható, hogy az új 600-as nem az Ecobasic szériaváltozata. Mivel a Fiatnál csak egy kisautó gyártását tervezik, ezért kétséges az Ecobasic megvalósulása.

Az Ecobasicben bemutatott újdonságok is kimaradnak majd a Seicentóból, ám az 1.2 literes közös nyomócsöves dízelmotor minden bizonnyal beépítésre kerül az új Fiat kisautóba. A rendkívül takarékos turbódízel motor károsanyag-kibocsátása is igen kedvező.

A két éven belül végleges formájában bemutatkozó Seicento nem csak az előző Seicentót váltja le, az 1980 óta közel 20 évig gyártott Pandát is.