Nem minden Saab vásárló elégedett a jelenlegi 9-5 csúcsmodell 250 lovas teljesítményével. Az ő számukra a Saab mérnökei több lépcsőben kísérleti céllal növelték a teljesítményt. 350 lóerőt is kicsikartak a 2.3 literes turbós négyhengeresből, de ezt elsőkerék-hajtással nem tartották biztonságosan útra vihetőnek. Ugyanebből az okból vetették el egy 300 lovas csúcsmodell piacra dobását is, mert összkerékhajtás nélkül nagyon nehéz ilyen lóerő áradatot használhatóan és élvezhetően az útra vinni. Intő jel lehetett az is, hogy több szaklap állítása szerint a 9-3 H.O.T. már 225 lóerővel túlmotorizált az elsőkerék-hajtás miatt.

Végül 285 lóerő lett az a kompromisszum, ami már érezhető többletet ad a teljesítményre éhes ügyfeleknek, de még vállalható fronthajtással. 415 Nm a maximális nyomaték, ami már papíron is tekintélyt parancsoló érték. Megnövelik az orr-részen a levegőbelépő-nyílások méretét, feszesebbre veszik a rugózást. A szériautó bemutatására várhatóan egy évet kell várni.