A San Remo Rali első napján a Peugeot-val vagy Citroennel induló pilóták voltak a leggyorsabbak. Ezt jól jellemzi, hogy nemhogy szakaszgyőzelmet, de még az első három hely egyikét sem szerezte meg “külsős” pilóta a nap folyamán, az egyes szakaszokon. Igazi párharc alakult ki Panizzi (Peugeot) és Puras (Citroen) között, volt olyan, hogy fél másodperc választotta el őket az összetettben.
A többi világbajnoki csapatból még a Ford várhatja kissé derűsen a holnapot. Carlos Sainz a hetedik, míg Francois Delecour a nyolcadik helyen áll.
Nem sikerült eddig túl fényesen a Mitsubishi WRC-k bemutatkozása. Tommi Makinen a 14., Freddy Loix a 17. az összetettben, de a nap folyamán folyamatosan gyorsultak.

Az abszolút eredmény az első nap után:

1. Puras – Marti, Citroen Xsara WRC 1h31’41″4 90.6 km/h
2. Panizzi – Panizzi, Peugeot 206 WRC + 00’01″5
3. Bugalski – Chiaroni, Citroen Xsara WRC + 00’16″1
4. Auriol – Giraudet, Peugeot 206 WRC + 00’26″6
5. Loeb – Elena, Citroen Xsara WRC + 00’31″4
6. Grönholm – Rautiainen Peugeot 206 WRC + 00’36″7

A Super 1600 állása az első nap után:

1. Dallavilla – Bernacchini, Fiat Punto Kit Car 1h39’08″9 83.8 km/h
2. Robert – Billoux, Peugeot 206 Maxi + 00’11″4
3. Basso – Guglielmini, Fiat Punto Kit Car + 01’25″9

Az N csoport állása az első nap után:

1. Fiorio – Brambilla, Mitsubishi Lancer 1h40’50″4 82.4 km/h
2. Trelles – Del Buono, Mitsubishi Lancer + 00’42″6
3. Ligato – Garcia, Mitsubishi Lancer + 00’54″2

8.gyorsasági: REZZO (12 290 m)

A San Remo Rali első napjának utolsó gyorsaságija, csakúgy, mint a nap folyamán a többi is, a PSA konszern (Peugeot-Citroen) rivalizálásáról szólt.
Bugalski autózott végig a leggyorsabban a több mint 12 kilométeres szakaszon, 9 perc 11,2 másodperc alatt teljesítve a távot. Mögötte a csapattárs Puras lett a második, aki 5,4 másodperccel volt lassabb. Szinte a második időt autózta a két Panizzi. A Peugeot 206 WRC-vel versenyző páros 5,5 másodpercet kapott ezen a gyorson. Auriol (Peugeot) lett a negyedik és Loeb (Citroen) az ötödik.

7. gyorsasági: LANGAN (25 290 m)

A hetedik szakaszon ezúttal a Citroen versenyzői közül a Jesus Puras – Marc Marti kettős volt a leggyorsabb, idejük 16 perc 41,9 másodperc volt. Mögöttük a márkatárs Bugalski – Chiaroni páros lett a második, 4,2 másodpercet kaptak. Az összetettben eddig vezető Panizziék 5,6 másodperccel lassabbak voltak Puraséknál, így a szakaszon a harmadik, míg az összetettben a második helyet szerezték meg. Mivel a világbajnok Marcus Grönholm igen rossz időt autózott, visszacsúszott két helyet. Megelőzte őt Bugalski és Auriol (Peugeot) is.

6. gyorsasági: COLDIRODI (12 410m)

A kora délutáni húsz perces nagyszerviz után visszatért a mezőny a nap első gyorsaságijához Coldirodiba, ahol ezúttal a Citroen Xsara WRC-s Bugalski volt a leggyorsabb. Panizziék (Peugeot), akik reggel a legjobb időt autózták ezen a szakaszon és az összetettben is vezetnek, csak egy tizeddel voltak lassabbak. Ezzel az eredménnyel Bugalski megelőzte Didier Auriolt, aki visszacsúszott az ötödik helyre. Mivel Jesus Puras (Citroen) csak a negyedik lett 3,7 másodperces hátránnyal , Panizziék tovább növelték előnyüket az összetettben. Harmadikként futott be a célba a Subarus Petter – Solberg-Philip Mills duó.

Az N csoport legjobbjai között folyamatos adok-kapok volt egész délelőtt, ez meglátszik az eredményeken is: az első három tíz másodpercen belül van.

Az N csoport állása öt gyorsasági után:

1. Stagni – Paganoni, Mitsubishi Lancer 1h03’42″8 83.3 km/h
2. Trelles – Del Buono, Mitsubishi Lancer + 00’02″6
3. Ligato – Garcia, Mitsubishi Lancer + 00’07″0
4. Pozzo – Stillo, Mitsubishi Lancer + 00’52″6

Mivel a Sébastien Loeb és Daniel Elena ezúttal nem Super 1600-ban indul, így a bajnokság többi versenyzőjének is esélye van a győzelemre, eddig ugyanis minden futamot Loebék nyertek.

A Super 1600 állása öt gyorsasági után:

1. Dallavilla – Bernacchini, Fiat Punto Kit Car1h02’21″3 85.1 km/h
2. Robert – Bill, Peugeot 206 Maxi + 00’04″0
3. Basso – Guglielmini, Fiat Punto Kit Car 1h03’09″9 + 00’48″6

“Nem is tudom igazán, hogy mi történt, minden olyan gyors volt. Négy kilométerrel a rajt után túl élesen fordultam egy kanyarban, ahol nem volt elég hely az úton. Kissé lehúztam az autót a fűre, amikor is a kerekek elvesztették tapadásukat és jó három-négy méterre lecsúsztunk az útról. Sajnos nem tudtunk visszajönni, most már csak abban bízom, hogy Tommi és Colin nem szerez túl sok pontot itt, és Korzikán majd jobban szerepelünk.”-mondta kiesése után Richard Burns a szervizponton

5. gyorsasági: NAVA (19 030 m)

A Bugalski – Chiaroni páros autózta a legjobb időt az ötödik gyorsaságin. A világbajnok Marcus Grönholm – Timo Rautiainen kettős 3 másodperces hátránnyal lett a második Peugeot 206 WRC-vel. A Panizzi fivérek (Peugeot) teljesítették harmadikként a szakaszt, ők egy tizeddel voltak lassabbak a csapattársaiknál. Negyedik lett Sébastien Loeb Citroennel, Auriol érkezett be az ötödik helyen.

“Nem vagyunk elégedetlenek, ez egy jó kezdés volt a mai napon. A gumik és az autó is sokkal jobbak, mint a legutolsó aszfaltos versenyen Spanyolországban voltak. Kissé óvatosan autózunk, hogy a gumik ne kopjanak túlságosan. Egyébként az autó kissé alulkormányozottan viselkedik, amit majd a szervizben megnéznek a szerelők, amúgy minden O.K. Az utak egy-két helyen sarasak, ám legtöbbje száraz.”-mondta Carlos Sainz a negyedik szakasz után.

4. gyorsasági: BERNARDO (19 440 m)

Jesus Puras és Marc Marti immár három gyorsasági szakasz óta nem talál legyőzőre a Citroën Xsara T4-gyel, a negyedik szakaszon is ők voltak a leggyorsabbak. 11 perc 34,8 másodperc alatt tették meg a majd húsz kilométeres távot. Úgy tűnik a PSA autóit (Citroen és Peugeot) egyelőre senki nem tudja megverni aszfalton. Második időt autózták Panizziék (Peugeot), két másodpercet kaptak az összetettben is vezető Jesus Purastól. A harmadik helyen egy Citroen futott be, ez a Philippe Bugalski – Jean-Paul Chiaroni páros autója volt, ők a csapattársaiktól 2,9 másodperccel maradtak el. Negyedik lett Auriol (Peugeot) és ötödik Loeb (Citroen).

3. gyorsasági: REZZO (12 290 m)

A harmadik gyorsasági abszolút francia fölényt hozott, az első négy időt a francia gyár pilótái autózták. A San Remo Rali harmadik gyorsaságiján ismét Jesus Puras volt a leggyorsabb. Második helyen a Panizzi fivérek zárták a szakaszt. A Marcus Grönholm – Timo Rautiainen (Peugeot) páros lett a harmadik, míg a negyedik időt Didier Auriol – Denis Giraudet (Peugeot) duó szerezte meg.

2 gyorsasági: LANGAN (25 290 m)

A második gyorsasági szakaszon Jesus Puras és Marc Marti páros volt a leggyorsabb Citroën Xsara T4-gyel. Idejük 16 perc 48,2 másodperc. A második időt is egy Citroennel induló páros autózta, nevezetesen Bugalski és Chiaroni. Továbbra is hozza remek formáját a Peugeot aszfalt specialistája, Gilles Panizzi. 8,4 másodpereces hátrány begyűjtve autózta a harmadik időt.

1. gyorsasági: COLDIRODI (12 410 m)

A San Remo Rali első gyorsasági szakasza után a Peugeot 206 WRC-vel versenyző Panizzi testvérpár áll az élen. Mögöttük csapattársaik, Marcus Grönholm és Timo Rautiainen értek a célba, hátrányuk 1,6 másodperc. Az abszolút harmadik időt a Carlos Sainz – Louis Moya páros autózta Ford Focus WRC-vel, akik 2,3 másodperccel maradtak el az elsőktől. A Citroen versenyzői Jesus Puras és Marc Marti behozták a Xsara T4-et a negyedik helyre, hátrányuk 2,5 másodperc. Meglepetésre Tommi Makinen kissé álmosan kezdett és csak a tizenegyedik időt autózta.

Az első szakaszt sem tudta befejezni Richard Burns, ugyanis a 4. kilométer után lesodródott az útról.
Ugyanerre a sorsa jutott a Hyundai Accent WRC-vel induló Piero Liatti is.