A világ autóiparát leginkább foglalkoztató kérdések egyike, hogy mi lesz a jövő üzemanyaga. Más gyárak mellett a Peugeot is az üzemanyagcellában látja a jövőt. A Frankfurti Autószalonon állította ki a francia gyár a Partner változatát, amelyet üzemanyagcella hajt. A Peugeot Partner PAC neve a francia pile á combustible (üzemanyagcella) szóból származik.

A hidrogén és az oxigén szabályozott kémiai reakciójából nemcsak víz és hő, hanem speciális berendezésben villamos feszültség is nyerhető. Közismert tény, hogy a víz villamos egyenfeszültséggel alkotóelemeire: hidrogéngázra és oxigénre bontható – ez a folyamat az elektrolízis. A tüzelőanyag-cellában az elektrolízissel éppen ellentétes irányú folyamat zajlik le: a hidrogén és a levegőből nyert oxigén reakciója során víz és energia keletkezik. Ahhoz azonban, hogy a keletkező energia nagy része villamos feszültség legyen, speciális körülmények szükségesek.
A hidrogén tárolása gáz formában veszélyes, viszont csak -253 fokon válik cseppfolyóssá és tárolhatóvá, ami kivételesen jó tankszigetelést igényel. Előnye az üzemanyagcellának, hogy hatásfoka jó, továbbá többféle anyagból kinyerhető a cellában elégő hajtóanyag.s

Az üzemanyagcella befogható a jármű hajtására vagy plusz elektromos energiát biztosíthat. Hibrid vagy elektromos járművekben a cella elektromosságot szolgáltathat a hatótávolság javítására vagy a telepek számának, tehát az autó súlyának csökkentésére.

A PSA Peugeot-Citroën azért helyezte el egy Partner taxiban a kísérleti hajtásláncot, mert egy főleg városban használt járműben többet profitál a környezet a minimális károsanyag-kibocsátásból. Nem maradnak ki a fejlesztésből maguk a taxisofőrök sem, akik a személyszállítás külön elvárásait vázolták. A hátsó utasok térképen követhetik az útvonalat vagy DVD filmekkel üthetik el a menetidőt. Hárman ülhetnek a hátsó ülésen, a szeparált vezetőfülke mellett egy a padlóba süllyesztett ülés található a menetiránynak háttal. A részben üveggel borított tető világosabbá és barátságosabbá teszi az utasteret.

Elektromos motor, üzemanyagcella, nikkel-fém hibrid akkumulátor, hidrogéntartály, bolygóműves váltó: ebből áll lényegében a Partner Taxi PAC hajtáslánca. 30 lóerő (22 kW) az elektromos motor maximális teljesítménye, a kihasználható összteljesítmény 49 lóerő. 210 Nm a forgatónyomaték maximuma, ami állandóan rendelkezésre áll. 95 kilométer/óra az üzemanyagcellás Partner legnagyobb sebessége, a hatótávolság 200-300 kilométer. Nulláról ötvenre 8,4 s alatt gyorsul a “jövő taxija”.