Október 5-én indul a rali világbajnokság tizenegyedik futama, amelyet San Remóban rendeznek. A verseny távja 1426 kilométer, amelyből 368 kilométer a versenyút. Húsz szakaszt kell a párosoknak teljesíteni a három nap alatt. Első két nap nyolcat-nyolcat, míg az utolsó napon négyet.
A tavalyi év a Peugeot-k diadalát hozta, az első két helyet Peugeot-s versenyző szerezte meg. Gilles Panizzi volt tavaly a leggyorsabb, mögötte Francois Delecour ért célba. Tommi Makinen lett a harmadik a Mitsubishi Lancer EVO VI-tal.

Igazából két nagy esélyese is van az idei San Reni ralinak, az egyik Makinen, aki 1998-ban és 1999-ben is győzött, tavaly pedig harmadik lett, a másik pedig Panizzi, aki 2000-ben nyert. Ez nem meglepő, hiszen többen is őket tartják a leggyorsabb aszfalt menőknek. Amikor Makinen itt nyert, abban a két évben világbajnok is lett, ez egy jó ómen neki.

Összesen 37 A8-as, tehát összkerékhajtású kétliteres turbómotoros autó nevezett a futamra. Ezek közül hét Peugeot 206 WRC, tíz Subaru Impreza WRC. Természetesen ezek nem mind gyári csapatok autói.

A Subaru négy autóval, míg a Peugeot hárommal nevezett a futamra. A Subarunál ott lesz Richard Burns, Petter Solberg, Toshi Arai és Markko Martin is. Tekintettel tavalyi sikerére, Panizzi is gyári autóval indul és Auriol mellett ő a másik pilóta, akit a konstruktőri pontversenybe beneveztek, ide ugyanis csak két versenyző delegálható. Természetesen Grönholm is ott lesz, de csak az egyéni pontgyűjtésben vesz részt, Harri Rovanpera is indul a versenyen, bár 206 Peugeot-val, de nem gyári autóval.

A Ford a már megszokott McRae-Sainz-Delecour hármassal érkezett Olaszországba is.
A Skoda és a Hyundai is egyedi felállással készült erre a versenyre. Három autója lesz ott a rajtnál a Skoda Motorsport csapatnak, Armin Schwarz és Bruno Thiry mellet a cseh bajnok, Roman Kresta is gyári autóval indul. Alister McRae mellett ezúttal nem Kenneth Eriksson, hanem Piero Liatti indul a Hyundai csapatban.

Csak kis mértékben változtatott a csapat összeállításán a Mitsubishi, ez azt jelenti, hogy új autóval, egy WRC-vel indul Tommi Makinen és Freddy Loix.

Ismét ott lesz az indulók között az aszfalt specialista Citroen is, három Xsara WRC-t indít a gyár a versenyen. Bugalski és Puras mellett a harmadik autót az a Sébastien Loeb fogja vezetni, aki a Super 1600-as bajnokságban élén áll. Az 1,6 literesek mezőnyében is Citroennel indult Loeb, egy Saxo-val.
Nagyon szeretne bizonyítani a Citroen a márciusi katalán ralin történt fiaskó miatt, ott ugyanis mindkét autójuk az élről esett ki. Jesus Puras a második napon esett ki, ezután az addig a második helyen álló Phillippe Bugalski vette át a vezetést, majd be is fejezte az első helyen a versenyt. Ám utólag mivel az egyik rajtnál kuplunghiba miatt gurulva indult, két perces büntetést kapott és a nyolcadik helyre került így vissza.

Jövőre már nem teheti meg egyik gyári csapat sem, hogy csak bizonyos versenyeken indul, ugyanis a FIA életbelépő szabálya alapján minden futamon ott kell lenniük. Ezt pont a Citroen Xsarák két évvel ezelőtti spanyol sikere óta kérték a csapatok. Emlékezetes, akkor szinte állva hagyták az A8-as mezőnyt a könnyebb felépítésű F2-es autók, amelyekkel a spanyol bajnokságban is indultak, ezért többi csapata arra hivatkozott, hogy a Citroeneknek lehetőségük volt többet tesztelni.

Finnország után ismét a mezőny tagjai lesznek a Super 1600-ba nevezett autók is, eddig ebben a bajnokságban 3 versenyt rendeztek. Sébastien Loeb vezeti a pontversenyt maximális 30 ponttal.
Érdekesség még, hogy csak úgy, mint a Forma 1-ben 13-as rajtszámot San Remóban sem adnak ki.

A világbajnoki pontverseny állása a San Remo Rali előtt:

Egyéni:

1. Tommi Mäkinen és Colin McRae: 40 pont
3. Richard Burns: 31
4. Carlos Sainz: 30
5. Harri Rovanpera: 27
6. Marcus Grönhom 16
6. Francois Delecour:14
8. Didier Auriol: 11
9. Petter Solberg: 9
10. Freddy Loix: 9
11. Armin Schwarz: 7

Csapatok:

1. Ford: 76 pont
1. Mitsubishi: 66
3. Subaru: 46
4. Peugeot: 44
5. Skoda: 15
6. Hyundai: 10