Hiába kínálta a legtöbb amerikai gyártó, köztük a Ford, a Chrysler és a General Motors sokkal kedvezőbb feltételekkel új autóit, a szeptember 11-i terrortámadások után jelentősen csökkent az eladott új autók száma az Egyesült Államokban. 2001-ben folyamatosan esnek az autóeladások, ám szeptember hónap különösen gyenge volt minden kereskedő számára.

A nagy vesztesek közé tartozik a Chrysler, mivel az előző évi szeptemberhez képes 28 százalékkal csökkent újautó-eladásaik száma az Államokban. A közel 30 százalékos csökkenés akár több is lehetett volna, de a gyártó szerint az utolsó héten a forgalom ismét emelkedni kezdett.

A Ford eladásai 10 százalékkal csökkentek az Egyesült Államokban, beleértve az import modelleket is. A Fordnál közölték, ha a negyedik negyedévben tovább csökkennek az eladások, kénytelenek lesznek tovább csökkenteni a gyártó kapacitást, így további dolgozókat elbocsátani.

A szerencsésebbek közé tartozik a General Motors, mivel szeptemberben csak 3 százalékkal adtak el kevesebb autót, mint az előző év hasonló időszakában.

Amerikán kívül Európában is csökkentek az eladások. Legutóbb a General Motorshoz tartozó olasz Fiat hozta nyilvánosságra szeptemberi adatait. Az eddigi eredmények szerint több mint 10 százalékkal maradt el a Fiat és a hozzá tartozó Alfa Romeo és Lancia modellek eladása szeptemberben a tavalyi év azonos időszakához képest. Elemzők szerint az európai autó-eladási számokat is befolyásolta az amerikai terrortámadás.