San Remóban debütál az EVO VII-es Lancer


Október ötödikén kezdődik a Mitsubishi és a Ralliart új csodafegyverének, a Lancer WRC-nek az igazi bemutatója, ekkor indul ugyanis a San Remo rali. Október másodikán este hivatalosan is versenybe állították az autót, ezt az eseményt nem máshol, mint Monte-Carlóban tartották. Az autó homologizációja október elsején fejeződött be, így indulhatnak a hét végi futamon.
Az Evolution elnevezés a WRC előtt arra utal, hogy a San Remóban induló autó még csak egy köztes állapot a valódi 2002-ben megjelenő WRC és az EVO VI között.

Ez az első Mitsubishi, amelyet a FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) WRC szabálykönyve alapján építettek meg. Semmit nem bíz a véletlenre a japán gyár csapata. Ahogy azt a vezess.hu korábban megírta, az autó már indult versenyen (az Új-Zéland Ralin), csak épp szimpla A-s autóként és nem világbajnoki csapatban.

Az autó alapját a Japánban Lancer Cedia néven ismert típusra épülő EVO VII-es adja, amelyet természetesen átépítettek. Ebbe az is beletartozik, hogy már új emblémával szerelik a versenyutót. Nőtt a rugóút a nagyobb kerékjáratoknak köszönhetően, javítottak az autó stabilitásán a motor mélyebbre és hátrébb helyezésével. Azért, hogy motor alacsonyabb hőmérsékleten üzemeljen, kissé máshova került a töltőlevegő- és az olajütő. Ezeket leszámítva az erőforrás szinte teljesen megegyezik az Evo VI-os Lanceréval, aminek teljesítménye 295 lóerő volt, míg a maximális forgatónyomatéka becslések szerint 540 newtonméter. 20 milliméterrel hátrébb építik be a motort, mint az elődbe. A futómű terén több változás is történt, a hátsó felfüggesztés McPherson rendszerű lett, emellett meghosszabbították az alsó lengőkart, így csökkenttették a kerékdőlést. Ennek eredményeként még rossz útviszonyok között is stabilabb marad az autó.

A bemutató ünnepség után a két pilóta is értékelte az új autót:

“Nagyon jó érzés vezetni az autót, minden tekintetben nagyon pozitív élmény volt. Jó eredményre van szükségünk, és úgy gondolom ezzel az autóval esélyesek is vagyunk erre.”- mondta Mäkinen az autóról..

“Remekül viselkedett a gép a tesztek folyamán, végig nagyon jó volt menni vele. Soha nem tudhatod a raliban, mire számíthatsz egy új autóval kapcsolatban, de már nagyon várom a San Remo Ralit.”-nyilatkozta Freddy Loix.

Az első A-csoportos Lancert 1992-ben mutatták be. Tommi Mäkinen 1996 és 1999 zsinórban négyszer lett egyéni világbajnok a Lancer különböző evolúciós fokozataival. Jelenleg is a világbajnoki pontverseny első helyén áll Colin McRae-vel, mindkettőjüknek 40 pontja van.