Az eredeti, szögletes fényszórók helyét kerek elemek vették át, a tetőn a raliautókéhoz hasonló nyitható légbevezetőt alakították ki. A belső térben két versenyülés trónol, ezekhez négypontos biztonsági övek kapcsolódnak. Ezenfelül egyéb sportos kiegészítőket is találunk az autón, mint a fehérre fényezett hűtőmaszk, a nagyobb sárfogó gumik, a platót fedő rozsdamentes borítólemez vagy a hátsó bukókeret.
Az alapfelszereltség része a 15 colos könnyűfém felnikre húzott alacsonyabb oldalfalú gumi, a légkondicionáló és a kartervédő is. A terepjáró mozgatásáról egy hengerenként háromszelepes, 2,5 literes turbódízel erőforrás gondoskodik, amelynek legnagyobb nyomatéka 266 newtonméter 2000-es fordulatszámnál.
A Ranger nem az első ilyen átalakítása a Fordnak, korábban a Transitból is készített WRC-változatot. Azt nem lehetet megvásárolni, mivel csak egyetlen darab készült belőle. WRC kisteherautóként 2,4 literes tuningolt turbódízel motor és bukócső került a Transitba.