Várhatóan a jelenlegi 650 000 darabos dízelmotor-gyártási kapacitás a kétszeresére nő 2003-ra. Ez az 1,2 milliárd dolláros (389 milliárd forint) befektetés a cég történetének legnagyobb motorfejlesztési beruházása. A Hyundai a közelmúltban vezetett be egy korszerű, közös nyomócsöves dízelmotor családot 3, 4 és 5 hengeres változatban. A legnagyobb CRDi motor 2,5 literes, egy hengert levágva egy kétezres, két hengerrel kevesebbel pedig egy 1,5 literes motor adódik. A teljesítmény 140, 113 illetve 76 lóerő.

Ázsiában és Észak-Amerikában gyér a kereslet a dízelek iránt, Európában viszont minden távol-keleti gyártó teret vesztett, amelyik nem kínált modern dízelmotort.

Két új gyár építését tervezi a Hyundai Dél-Koreában. Közvetlenül nem vesz részt a gyártható dízelek mennyiségének növelésében a Hyundai-ban 10 százalékos tulajdonrésszel bíró DaimlerChrysler. A KIA autógyár részvényeinek 51 százalékával rendelkező Hyundai a kelet-európai piacon is jelentős bővülést vár az évi 1,5 millió dízelmotortól.