Európa leggyorsabb sorozatgyártású egyterűjének ígérkezik a 190 lóerős Zafira OPC (Opel Performance Car). Az autót az Opel házi tuningműhelye, az OPC készítette. Motorja az Astra kupéban már megismert kétliteres, 16 szelepes, turbófeltöltős benzines. Az OPC Zafira a 100 km/órás tempót 8,2 másodperc alatt éri el, végsebessége 220 kilométer/óra.

Az egyterű aktív biztonságát a sportos beállítású futómű, a 16 colos féktárcsák, a menetstabilizáló rendszer, a kipörgésgátló, valamint 17 colos felnikre húzott 225/45-ös gumik javítják. A felnik küllemükben hasonlóak az OPC egy korábbi munkáján, a 444 lóerős V8-as Astra OPC X-Treme-en használtakhoz.

Külső megjelenésében is eltér széria társaitól a Zafira OPC. Karosszériáját minden oldalról spoilerek teszik még sportosabbá, amelyek kis mértékben az autó légellenállását is javítják. Fekete, apró lyukakkal szabdalt rács került a hűtőmaszkba az eredeti, hosszanti felosztású helyett. A sárvédő szélesítéseit és a lökhárítókat a karosszéria színére fényezték. Nagyobb, mélyebbre nyúló első lökhárító került az OPC Zafirára.

Recaro sportülések és fehér számlapú műszerek találhatók az utastérben, amelyek az autós sportosság iránti vágyát igyekeznek kielégíteni. Azoknak szánják az Opel Zafira OPC-t, akiknek egy sokoldalú járműre van szükségük, de a sportos menetteljesítményekről sem akarnak lemondani.