Az új Nissan Micrát bevezető koncepció az idei Frankfurti Autókiállításon mutatkozik be. A meghökkentő formájú kisautóval a japán gyár olyan hatást kíván elérni, mint amit ez elődmodellel 1992-ben ért el. Az előző Micra 1992-ben történelmet írt, amikor az első japán autóként elnyerte az Év Autója címet.

A következő generációs Nissan Micra azonos padlólemezre épül a Renault Clióval, ám a Clio csak 2003-ban, míg a Micra már 2002-ben debütál szériaérett változatban. A Micra idei tanulmányautója után a végső változat a 2002-es Párizsi Autószalonon lép a nagyközönség elé. Várhatóan az az autó már kicsit szolidabb külsőt kap, mint a Frankfurtban bemutatkozó.

A koncepcióautón a szokatlan formájú lámpatestek és lökhárító mellett a hűtőrács jellegzetesen Nissanos. Bennfentesek szerint az új Micra belseje a szeptemberben debütáló Primérához hasonlít majd. A teljes műszeregység egy egységet képez, ami minden bizonnyal a középkonzol fölött kap helyet, úgy, mint az új Primérában.

Bár a Nissan Micra és Renault Clio számos technikai részletében meg fog egyezni, design terén mindkét modell más utat követ, így nem találkozhatunk azonos kapcsolókkal vagy lámpákkal a két autón.

A Nissan Micra második generációjából később várható egy egyterű változat is, ami a Toyota Yaris Verso ellenfele lehet. A Nissan Micra Cube (kocka) várhatóan a Genfi Autókiállításon bemutatott Nissan Chappohoz hasonló megjelenésű lesz.