Új motorral a klasszikus formájú G-osztály 1

Új motorral a klasszikus formájú G-osztály

A Frankfurti Autókiállításon új motorral szerelt G-osztályú Mercedest mutatnak be. Jelenleg, a 290 TD megszűnése óta, egyetlen dízelmotorral lehet rendelni a terepjárót, ez a 400 CDI. Ez a motor a Mercedes dízelgyártásának csúcsát képviseli, a világ legerősebb személyautóba is beszerelt aggregátja. A 250 lóerős V8-as motor mellett, jövő tavasztól, egy kisebb, szintén turbófeltöltős dízelmotor is választható a G-osztályba. Az öthengeres közös nyomócsöves 270 CDI motor a terepjáróban 156 lóerőt teljesít.
Ez az érték kevésbé fontos, mint az, hogy a hatalmas 370 newtonméteres forgatónyomaték 1600-2800-as fordulatszámok között végig jelen van. Az automata váltóval szerelt változat még ennél is magasabb értékkel, 400 newtonméterrel kerül forgalomba. Az autó átlagfogyasztása a két tonnát meghaladó tömegét és légellenállását figyelembe véve jónak mondható, 10.9 liter száz kilométerenként.

Az új motor csak a két zárt karosszériás modellváltozathoz (rövid és hosszú) lesz rendelhető, a nyitott tetőshöz nem.
Jelenleg három motorral lehet a G-osztályt megvásárolni, a már említett 400 CDI-vel (250 LE), és két benzines erőforrással, G 320 (215 LE) és G 500 (296 LE). Csak úgy, mint az előző három, a G 270 CDI is megvásárolható lesz Magyarországon is.

A G-osztályt több mint húsz éve gyártják, ez alatt az autó terepező képességét tökéletesítették. Akár 80 százalékos emelkedő is képes feljutni, ebben szerepet játszik az is, hogy az állandó összkerékhajtás mellett három kapcsolható 100 százalékos differenciálzár is a vezető rendelkezésére áll. Ezek az osztóműben az első és a hátsó hídban találhatók, belülről menetközben kapcsolhatók. Emellett a kocsi 54 százalékos oldalra dőléssel is képes haladni.
Az új motorral egy időben, minden G-osztályú Mercedes szériatartozékává válik az ESP, a fékasszisztens és a külön ehhez a modellhez fejlesztett automata kipörgésgátló.