Jövőre Európába is megérkezik az STi WRX Impreza
Jövőre Európába is megérkezik az STi WRX Impreza

Jövőre Európába is megérkezik az STi WRX Impreza

Jövőre Európába is megérkezik az STi WRX Impreza

Jövőre Európába is megérkezik az STi WRX Impreza
Új hajtókarok és nagyobb turbófeltöltő került az STi  motorjába
Magyarországon már bemutatkozott egy balkormányos STi
Fotó megosztása:
2002 elején érkeznek Európába az első Subaru WRX STi utcai változatok. A Subaru gyár ezzel az autóval kívánja tartani a versenyt az utcai raliautók piacán, főként a 280 lóerős Mitsubishi Lancer Evo VII-tel. A Subaru mérnökei kissé átdolgozták a kétliteres boxer erőforrást, amely eddig 220 lóerős volt. Új hengerfejet szereltek a blokkba, amelyben módosították a szívócsatornákat, így jobb áramlást érve el bennük. Nagyobb turbófeltöltő biztosítja a többlet levegőt a motornak, amelyben erősebb, könnyített hajtókarok dolgoznak.

Az átalakítás után az utcai autó 280 lóerőt teljesít 6400-as fordulatnál, ami még korántsem jelenti a motor maximális terhelhetőségét. A maximális forgatónyomaték 373 newtonméter 4000-es fordulatszámnál. Az erőt hatsebességes kézi váltó közvetíti a kerekekhez.

Nincsen az autóban sem a teljesítményt csökkentő légkondicionáló, sem a tömeget növelő elektromos ablakemelő sem. A kontinensre érkező autókon 17 colos könnyűfém felnik lesznek, amelyek mögött erősebb Brembo fékeket találunk. A keresztirányú gyorsulást is érzékelő ABS-t természetesen nem spórolták ki a súlytakarékosság nevében.
Az WRX STi 4.8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége 240 km/h.

Európában először Magyarországon, egészen pontosan a Budapest Ralin mutatkozott be a WRX STi-ből átalakított N-csoportos versenyautó, amellyel a Vizin László-Doromby Zoltán kettős rögtön, bemutatkozásukkor, a második helyen végzett csoportjukban.