Jövőre Európába is megérkezik az STi WRX Impreza 1

Jövőre Európába is megérkezik az STi WRX Impreza

2002 elején érkeznek Európába az első Subaru WRX STi utcai változatok. A Subaru gyár ezzel az autóval kívánja tartani a versenyt az utcai raliautók piacán, főként a 280 lóerős Mitsubishi Lancer Evo VII-tel. A Subaru mérnökei kissé átdolgozták a kétliteres boxer erőforrást, amely eddig 220 lóerős volt. Új hengerfejet szereltek a blokkba, amelyben módosították a szívócsatornákat, így jobb áramlást érve el bennük. Nagyobb turbófeltöltő biztosítja a többlet levegőt a motornak, amelyben erősebb, könnyített hajtókarok dolgoznak.

Az átalakítás után az utcai autó 280 lóerőt teljesít 6400-as fordulatnál, ami még korántsem jelenti a motor maximális terhelhetőségét. A maximális forgatónyomaték 373 newtonméter 4000-es fordulatszámnál. Az erőt hatsebességes kézi váltó közvetíti a kerekekhez.

Nincsen az autóban sem a teljesítményt csökkentő légkondicionáló, sem a tömeget növelő elektromos ablakemelő sem. A kontinensre érkező autókon 17 colos könnyűfém felnik lesznek, amelyek mögött erősebb Brembo fékeket találunk. A keresztirányú gyorsulást is érzékelő ABS-t természetesen nem spórolták ki a súlytakarékosság nevében.
Az WRX STi 4.8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, végsebessége 240 km/h.

Európában először Magyarországon, egészen pontosan a Budapest Ralin mutatkozott be a WRX STi-ből átalakított N-csoportos versenyautó, amellyel a Vizin László-Doromby Zoltán kettős rögtön, bemutatkozásukkor, a második helyen végzett csoportjukban.