Élvezetek halmozása – VI. Magyar Borok Útja Rallye 1

Élvezetek halmozása - VI. Magyar Borok Útja Rallye

1996-ban rendezték meg először a Magyar Borok Útja Rallye-t. Azóta az autós túra közkedvelt eseménnyé nőtte ki magát, évről-évre számos közéleti személyiség, politikus, sportoló vesz részt a híres-neves borvidékeken átívelő eseményen. Idén a résztvevők többek közt szekszárdi, dél-alföldi, tokaji és nagyrédei borokat ismerhettek meg.
A túra autós részéről a sokszoros magyar ralibajnok, Ferjáncz Attila gondoskodott, így az indulókat profi szervezés várta. Közel két hónapon keresztül készítették a majdnem 100 oldalas itinert, amely használatával a versenyzők valódi ralisnak érezhették magukat.

Sokak számára elsőre furcsának tűnhet, hogyan egyeztethető össze a minőségi borok felfedezése az autózással. A választ talán a Tokaji Kereskedőház Rt. vezérigazgatója, Hegedűs Zoltán fogalmazta meg legjobban: “Mindkettő különös élvezetet jelent!”. “Amikor az ember megérkezik egy fárasztó útról, jól esik legördíteni egy pohár finom bort.” – tette hozzá Szabó Csaba a társaság elnöke.
A Tokaji Kereskedőház idén először támogatta a Magyar Borok Útja Rallye-t, de a nagy sikert látva biztosak benne, hogy jövőre is itt lesznek. A társaság tulajdonában van a Tokaji borok közel 60 százaléka, a fennmaradó rész pedig közel 50 kisebb-nagyobb cég tulajdona. Ezért előfordulhat, hogy esetleg egy rosszabb minőségű, kisebb cég által készített Tokaji bor az összes Tokaji bor nevét rontja.
Hegedűs Zoltán elmondta, hogy az ilyen és ehhez hasonló rendezvényekkel szeretnék elérni, hogy az emberek bor vásárláskor ne csak a bor nevét, hanem a készítőt is megnézzék a címkén. A Tokaji Kereskedőház már több borversenyen is öregbítette hírnevét, számos boruk nyert nemzetközi díjat, és a Magyar Borok Útja Rallye közben rendezett borversenyen is aranyérmes lett palackos nedűjük.
Az idei ralin két autóval indult el a Tokaji Kereskedőház, és a Hegedűs Zoltán-Barta E. Gyula által vezetett Alfa Romeo 147 JTD a 31. helyen futott be a végső összesítésben, bár a vezérigazgató elmondta, hogy őket legkevésbé a végeredmény érdekelte.

Herényi Károly MDF-es képviselő a tavalyi versenyhez hasonlóan idén is Bessenyei Péter műrepülő világbajnokkal vágott neki a túrának. A kellemes nyári melegben egy nyitott tetős Alfa Romeo Spiderrel tehették meg a több mint 1000 kilométeres távot. Az Alfa tetejét végig nyitva tartották, bár Herényi képviselő úr elmondta, ebben szerepet játszott az is, hogy az olasz sportkocsinak néha rakoncátlankodott a ponyvateteje, így nem lehetett bezárni. A sárga Alfa azért nyitott és zárt tetővel is mindenhol feltűnést keltett. Bessenyei Péter repülőgépével szinte már minden attrakciót bemutatott, például egyedül ő repült át a Lánchíd alatt, mégis felejthetetlen élményt tudott nyújtani neki a háromnapos rali.

Brunner Márta másodszor vállalta el a megtisztelő háziasszonyi címet. Idén különösen jól érezte magát, hiszen amikor három évvel ezelőtt háziasszonyként szerepelt, versenyzőként is elindult egy Fiat Seicentóval, ami igen kimerítette. Idén viszont nem nevezett a küzdelemre, ezért sokkal könnyebben el tudta látni háziasszonyi feladatait.

A verseny borszakmai hátterét ezúttal is Dr. Sümegi József, a Magyar Szőlő- és Bortermelők Szövetségének elnöke biztosította. Sümegi úr elmondta, hogy a Magyar Borok Útja Rallye eddigi öt versenye alatt a borvidékek közül kimaradt a dél-alföldi térség. Ez évben igyekeztek ezen javítani, ezért a hatodik rali mezőnye már ide is ellátogatott.

A VI. Magyar Borok Útja Rallye főtámogatója a Fiat SPQR volt, így nekik köszönhetően a legtöbb versenyző Fiattal, Alfával illetve Lanciával vághatott neki a túrának. Az SPQR színeiben Gáldi Edit és Mácsai István rajhoz is állt egy Alfa Romeo 147-essel, bár elmondták, hogy a bajnoki cím megszerzése nem lebegett végső célként a szemük előtt.

A bajnoki címet a Mészáros György-Erdélyi Sándor kettős szerezte meg. Ők a 26-os rajtszámú Toyota Yaris TS-sel álltak rajhoz. Második lett a Fehér György-Hajtun György duó, akik első nap még örülhettek az ideiglenes aranyéremnek. Hajtun György azonban elmondta, hogy egyáltalán nem csalódott, mivel már kétszer lettek elsők, így tavaly is, amikor egy Fiat Puntóval indultak el. “Néha másnak is kell nyernie, különben unalmassá válik a verseny.” – tette hozzá Hajtun.
A dobogó harmadik fokára a TV2 párosa, Gajdos Tamás és Elek István állhatott fel. Gajdosék úgy lettek harmadikak, hogy az első és a harmadik nap autós ügyességi versenyét is magabiztosan nyerték meg.
Díjat kapott még a leglassúbb páros. Bánó András és Pallagi Ferenc a Blikket képviselve már az első nap megszerezte az utolsó helyet és sikeresen meg is őrizték a harmadik nap végéig.

Bár 2001-es verseny véget ért, a pilóták és alkalmi navigátoraik kipihenhetik a túra fáradalmait, a szervezők nem állnak meg. Még a héten összeül a szervezőbizottság, hogy kitalálják, merre vezessen a jövő évi rali.

Az első hat helyezet sorrendje:

1. Mészáros György – Erdélyi Sándor (Toyota Kiskőrös)
2. Fehér György – Hajtun György (újságírók – Magyar Mezőgazdaság Rt.)
3. Gajdos Tamás – Elek István (TV2)
4. Dala Tamás – Dala Ákos (vízilabdázók)
5. Madarász Imre – Halmosi Zoltán (Pick Szeged – Duna Szálló Baja)
6. György Miklós – dr. Tarjányi Zsófia (menedzser – Astamedica)