Minden kútnál azonos kérésekkel álltunk elő. A tankoláson és az ehhez tartozó szélvédőmosáson túl ellenőriztettük az olajszintet, az ablakmosó folyadék mennyiségét, a Ladán pedig megpróbáltuk beállíttatni a rossz helyre spriccelő ablakmosót.
A teszthez egy tizenéves Lada Samara mellett milyen más autót is használhattunk volna, mint a fiatal és dinamikus hölgy képéhez remekül illő új Opel Corsát, amelynek automatizált kézi váltós kivitele e héten járt a vezess.hu-nál.
A férfiak szívét megdobogtató kolléganőnk begördült a tesztautóval próbánk első helyszínére, egy Shell töltőállomáshoz. Nem egészen öt másodperc alatt már ott is volt egy kútkezelő az Opelből kiszálló fiatal lánynál. A minden kútnál azonos feladatokat gyorsan és barátságosan oldotta meg a rokonszenves fiatalember.
Ellenőrizte a motorolaj szintjét és az ablakmosót, közben pedig a kértnek megfelelően 2000 forintért tankolt a Corsába. Nem kértük külön, de rápillantott a hűtőfolyadék-tartályra és a fékfolyadék mennyiségét is megvizsgálta. Jutalma egy bájos mosoly és 100 forint borravaló volt, de kétség sem férhet hozzá, hogy nem az utóbbi volt a fő motivációs faktor.
A Shelltől jó érzésekkel távozva egy OMV kúthoz tértünk be. Ennél a benzinkútnál tartott a legtovább, mire megszólították tesztünk alanyát: kereken 10 másodpercig.
Ez így is remek jó idő, arról nem is szólva, hogy a már nem fiatal úr a kút másik végéből startolt a Corsában ülő szőke menyecske felé. A kiszolgálást itt is alaposnak és szimpatikusnak ítélte kolléganőnk.
Utunk innen az Aralhoz vitt. Itt gyakorlatilag értelmetlen volt a magunkkal vitt stoppert elindítani, a benzinkutas a beállást követő harmadik másodpercben már meg is kérdezte, miben segíthet.
Ő nemcsak elvégezte a kért ellenőrzési feladatokat, hanem érthetően, de minden leereszkedés nélkül el is magyarázta kolléganőnknek, hogy mi mire szolgál a motorháztető alatt. Ő új ismeretekkel és igen kedvező tapasztalatokkal gazdagodva hagyta el az Aral kutat.
Általános tapasztalatunk az, hogy egy szemrevaló ifjú hölggyel minden benzinkutas lovagiasan viselkedik és tudása legjavát adja.
A Ladával e cikk írója járta körbe a töltőállomásokat, aki gyerekkorában maga is csodálta a benzinkutasok mesésnek tűnő gazdagságát, az ÁFOR kútnál a türkizkék kantáros nadrág felső zsebéből előkerülő bankóköteget látva. A szerző csak erős túlzással mondható szőkének, csinosnak és nőnek viszont egyáltalán nem, így kíváncsiak voltunk, mi vár majd rá ugyanazoknál a kutaknál egy kissé ütött-kopott keleti autóval.
A fogadtatás az OMV-nél megegyezett a szőke ciklonéval. A kutas azonnal megkérdezte, segíthet-e, az igenlő választ követően nyúlt is a töltőpisztolyért. Elöl és hátul komótosan megtisztította a szélvédőt, ellenőrizte az olajat és az ablakmosó tartalmát. Megkérdeztük, mi lehet az oka annak, hogy az ablakmosó a szélvédő alsó harmadáig spricceli csak a vizet.
Válasza az volt, hogy szívesen feltölti a tartályt, hátha az segít . Ennél valószínűbb – mondta -, hogy eltömődött valami a rendszerben, azt pedig ki kellene tisztítani. Megköszöntük a tanácsot, majd irány a kassza, ahol sorban állás nélkül fizettünk. A négy forint aprót nem adták vissza, lehet, hogy fordított esetben nem is kérnék el. Ennél az OMV benzinkútnál a csinos hölgynek nyújtottal egyenértékű szolgáltatásban részesültünk elhanyagolt külsejű autóval érkezve is.
Következett a közelsége miatt kiválasztott Aral töltőállomás, ahol három perces téblábolás után a fiatal kutas a szemkontaktust követő kifejezett kérésre jött oda a vajszínű Ladához. 3002 forintnyi benzint töltött a tankba, utána ellenőrizte és rendben találta az olajat. A rosszul spriccelő ablakmosó ügyében több ötlete volt OMV-s kollégájánál, melyeket meg is osztott a tanácstalan autótulajdonossal. A kasszánál gyorsan végeztünk és tankolási körképünk utolsó állomását vettük célba.
A Shellnél két percet vártunk, ami azért elmarad a kolléganőnkkel mért öt másodperctől. Megkérdezték, tankoljanak-e helyettünk, majd azt, nem kérünk-e a V-Power Racing üzemanyagból. Mivel a 300 forintos áron kínált, nagyon alacsony kéntartalmú szuperbenzin pozitív hatása a karburátoros, viseltes Ladával kevéssé érezhető, nemleges választ adtunk.
A jó fellépésű fiatalembertől meggyőzve hagytuk viszont rábeszélni magunkat a 95-ös V-Power benzinre, melynek literenkénti felára mintegy 15 forint. Ehhez üzemanyag-adalékot ajánlott a kútkezelő, de a cikk írója az ólompótlón kívül nem hisz az utólagos benzin- és olajadalékokban, így ezt nem kértük.
Olajszint ellenőrzéskor feltűnt a kutasnak, hogy nemrég lehetett olajcserén az autó, amiben teljesen igaza volt. A túlságosan mélyre spriccelő ablakmosónál ő nemcsak a lehetséges hibaokokat sorolta fel, hanem, tesztünkben egyetlenként, keresett egy tűt és nem egészen egy perc alatt beállította a fúvókákat. Mindkettőnk számára testidegen lett volna egy kacér mosollyal megköszönni segítségét, ezért magasabb borravalóval fejeztük ki elismerésünket. A kasszánál nem volt sor, és a négy forint aprót is visszaadták.
A cikkben szereplő tapasztalatok alapján botorság volna általánosítani vagy azokból messzemenő következtetéseket levonni. Mi a három dél-budai kútnál, két különböző autóval szerzett élményeket osztottuk meg Olvasóinkkal.