Mit tudnak a csinos szőkék, amit más nem? 1

Mit tudnak a csinos szőkék, amit más nem?

Kiindulásként három-három dél-budai benzinkutat jelöltünk ki, ahová azonos napszakban két erősen eltérő árkategóriájú autóval beállunk, majd kisebb munkák elvégzését kérjük. Választásunk egy Aral, egy OMV és egy Shell töltőállomásra esett.

Minden kútnál azonos kérésekkel álltunk elő. A tankoláson és az ehhez tartozó szélvédőmosáson túl ellenőriztettük az olajszintet, az ablakmosó folyadék mennyiségét, a Ladán pedig megpróbáltuk beállíttatni a rossz helyre spriccelő ablakmosót.

A teszthez egy tizenéves Lada Samara mellett milyen más autót is használhattunk volna, mint a fiatal és dinamikus hölgy képéhez remekül illő új Opel Corsát, amelynek automatizált kézi váltós kivitele e héten járt a vezess.hu-nál.

A férfiak szívét megdobogtató kolléganőnk begördült a tesztautóval próbánk első helyszínére, egy Shell töltőállomáshoz. Nem egészen öt másodperc alatt már ott is volt egy kútkezelő az Opelből kiszálló fiatal lánynál. A minden kútnál azonos feladatokat gyorsan és barátságosan oldotta meg a rokonszenves fiatalember.

Ellenőrizte a motorolaj szintjét és az ablakmosót, közben pedig a kértnek megfelelően 2000 forintért tankolt a Corsába. Nem kértük külön, de rápillantott a hűtőfolyadék-tartályra és a fékfolyadék mennyiségét is megvizsgálta. Jutalma egy bájos mosoly és 100 forint borravaló volt, de kétség sem férhet hozzá, hogy nem az utóbbi volt a fő motivációs faktor.

A Shelltől jó érzésekkel távozva egy OMV kúthoz tértünk be. Ennél a benzinkútnál tartott a legtovább, mire megszólították tesztünk alanyát: kereken 10 másodpercig.

Ez így is remek jó idő, arról nem is szólva, hogy a már nem fiatal úr a kút másik végéből startolt a Corsában ülő szőke menyecske felé. A kiszolgálást itt is alaposnak és szimpatikusnak ítélte kolléganőnk.

Utunk innen az Aralhoz vitt. Itt gyakorlatilag értelmetlen volt a magunkkal vitt stoppert elindítani, a benzinkutas a beállást követő harmadik másodpercben már meg is kérdezte, miben segíthet.

Ő nemcsak elvégezte a kért ellenőrzési feladatokat, hanem érthetően, de minden leereszkedés nélkül el is magyarázta kolléganőnknek, hogy mi mire szolgál a motorháztető alatt. Ő új ismeretekkel és igen kedvező tapasztalatokkal gazdagodva hagyta el az Aral kutat.

Általános tapasztalatunk az, hogy egy szemrevaló ifjú hölggyel minden benzinkutas lovagiasan viselkedik és tudása legjavát adja.

A Ladával e cikk írója járta körbe a töltőállomásokat, aki gyerekkorában maga is csodálta a benzinkutasok mesésnek tűnő gazdagságát, az ÁFOR kútnál a türkizkék kantáros nadrág felső zsebéből előkerülő bankóköteget látva. A szerző csak erős túlzással mondható szőkének, csinosnak és nőnek viszont egyáltalán nem, így kíváncsiak voltunk, mi vár majd rá ugyanazoknál a kutaknál egy kissé ütött-kopott keleti autóval.

A fogadtatás az OMV-nél megegyezett a szőke ciklonéval. A kutas azonnal megkérdezte, segíthet-e, az igenlő választ követően nyúlt is a töltőpisztolyért. Elöl és hátul komótosan megtisztította a szélvédőt, ellenőrizte az olajat és az ablakmosó tartalmát. Megkérdeztük, mi lehet az oka annak, hogy az ablakmosó a szélvédő alsó harmadáig spricceli csak a vizet.

Válasza az volt, hogy szívesen feltölti a tartályt, hátha az segít . Ennél valószínűbb – mondta -, hogy eltömődött valami a rendszerben, azt pedig ki kellene tisztítani. Megköszöntük a tanácsot, majd irány a kassza, ahol sorban állás nélkül fizettünk. A négy forint aprót nem adták vissza, lehet, hogy fordított esetben nem is kérnék el. Ennél az OMV benzinkútnál a csinos hölgynek nyújtottal egyenértékű szolgáltatásban részesültünk elhanyagolt külsejű autóval érkezve is.

Következett a közelsége miatt kiválasztott Aral töltőállomás, ahol három perces téblábolás után a fiatal kutas a szemkontaktust követő kifejezett kérésre jött oda a vajszínű Ladához. 3002 forintnyi benzint töltött a tankba, utána ellenőrizte és rendben találta az olajat. A rosszul spriccelő ablakmosó ügyében több ötlete volt OMV-s kollégájánál, melyeket meg is osztott a tanácstalan autótulajdonossal. A kasszánál gyorsan végeztünk és tankolási körképünk utolsó állomását vettük célba.

A Shellnél két percet vártunk, ami azért elmarad a kolléganőnkkel mért öt másodperctől. Megkérdezték, tankoljanak-e helyettünk, majd azt, nem kérünk-e a V-Power Racing üzemanyagból. Mivel a 300 forintos áron kínált, nagyon alacsony kéntartalmú szuperbenzin pozitív hatása a karburátoros, viseltes Ladával kevéssé érezhető, nemleges választ adtunk.

A jó fellépésű fiatalembertől meggyőzve hagytuk viszont rábeszélni magunkat a 95-ös V-Power benzinre, melynek literenkénti felára mintegy 15 forint. Ehhez üzemanyag-adalékot ajánlott a kútkezelő, de a cikk írója az ólompótlón kívül nem hisz az utólagos benzin- és olajadalékokban, így ezt nem kértük.

Olajszint ellenőrzéskor feltűnt a kutasnak, hogy nemrég lehetett olajcserén az autó, amiben teljesen igaza volt. A túlságosan mélyre spriccelő ablakmosónál ő nemcsak a lehetséges hibaokokat sorolta fel, hanem, tesztünkben egyetlenként, keresett egy tűt és nem egészen egy perc alatt beállította a fúvókákat. Mindkettőnk számára testidegen lett volna egy kacér mosollyal megköszönni segítségét, ezért magasabb borravalóval fejeztük ki elismerésünket. A kasszánál nem volt sor, és a négy forint aprót is visszaadták.

A cikkben szereplő tapasztalatok alapján botorság volna általánosítani vagy azokból messzemenő következtetéseket levonni. Mi a három dél-budai kútnál, két különböző autóval szerzett élményeket osztottuk meg Olvasóinkkal.