200 lovas Mazda roadster Frankfurtban 1

200 lovas Mazda roadster Frankfurtban

MX-5 MPS néven kerül a nagyközönség elé az autó, amely rövidítés Mazda Performance Series (Nagy teljesítményű Mazda sorozat) kifejezést takarja. Az MX-5 már alapkivitelben is a sportos autózás megtestesítője, egy vérbeli roadster. A kétüléses, nyitható tetejű, hátsókerék-hajtású autó igazi sikertörténetet. A világon jóval több mint fél millió MX-5-ös fut az utakon. Ezzel az eredménnyel az MX-5 a Guinness Rekordok Könyvébe is bekerült a legnagyobb számban eladott roadstereként egy nem kevésbé híres autót, az MGB-t megelőzve.

Az MX-5 MPS kifejlesztésénél az anyacég egyik leányvállalata, a Mazda Speed bábáskodott, a versenysportban szerzett tapasztalatokat ültetve át a közútra. Kétliteres, 200 lóerős motor gondoskodik az autó valószínűleg remek dinamikájáról, mivel már az 1.6 literes motorral is sportosan viselkedik az MX-5/Miata.

A motor maximális forgatónyomatéka 196 Newtonméter, ami hatezres fordulatszámnál jelentkezik. Nemcsak a pozitív, de a negatív gyorsulást is növelték az MPS esetében, nagyobb féktárcsák kerültek az autóra. Módosították az autó felfüggesztését is, amelyet a teljesítménynövekedésnek megfelelően feszesebbre hangoltak. A látvány mellett az autó útfekvését is javították azzal, hogy 17 colos könnyűfém felniket szereltek az autóra.

Egyedi külsejével is eltér társaitól az MX-5 MPS. Három különálló fényszóróegységre cserélték az MX-5 eredeti lámpáját az MPS modellen. Új első lökhárítót kapott az autó, amely több levegő juttat a motorhoz és a fékekhez. A hátsó lökhárító közepén kapott helyet a tanulmányautó kipufogóvégződése, ezzel is növelve az MX-5 MPS sportos kisugárzását. A lökhárítók szélesebbek lettek és mélyebbre nyúlnak az átalakítás után.
Módosult a belső tér is. Alcantara bőr és feketére eloxált fém berakások díszítik az autót.

2000 tavaszán a Genfi Autókiállításon 626 MPS néven a Mazda bemutatott egy összkerékhajtású, 280 lóerős tanulmányautót, amely a sorozatgyártása esetén a Subaru Impreza STi és a Mitsubishi Lancer EVO VI ellenfele lehetett volna, de sajnos nem került gyártásba. 2496 köbcentis, V6-os, duplaturbós motorja 392 nm-es nyomatékot tudott 4000-nél. A legnagyobb teljesítméyn280 lóerő volt 6500-nál, a versenyautós 626-ost elöl hatdugattyús, hátul négydugattyús féknyergek és 345 illetve 315 milliméter átmérőjű féktárcsák lassították. 18 colos kerekeken és 235/40-es gumikon állt a tanulmányautó.