“Nem is olyan régen még a gépjárműipar mondta meg a vevőknek, hogy mit vásároljanak. Az internetnek köszönhetően ma azonban a vevők akarják megmondani, hogy mit gyártsanak a részükre” – véli Mark Walton, a Deloitte & Touche European Manufacturing Group vezetője. “A vásárlók ma már sokkal több információval rendelkeznek, gyorsabb eredményeket követelnek és kevésbé elnézőek az alacsony színvonalú szolgáltatásokkal szemben. Emellett pedig szívesebben vásárolnak olyan gyártótól, amely kihasználja a világháló nyújtotta gyorsaságot és elérhetőséget.”

Noha az autógyártók és a beszállítók visszaesésésének okaként leginkább a gépkocsik iránti kereslet megcsappanását, a termelési kapacitás egész világra kiterjedő kihasználatlanságát, a szoros versenyhelyzetet, illetve a nyomott árakat szokás említeni, ezeknél is fontosabb probléma a vásárlói hűség csökkenése.

A részvények hozama igenis növelhető – állítja a Deloitte jelentése -, mégpedig egy a vásárlói hűséget és a beszállítói hálózatot átfogó stratégiával, amelyet a Deloitte Research szakemberei Digital Loyalty Network-nek (DLN), vagyis “digitális hűséghálózatnak” neveztek el. A DLN segítségével az autógyártók beszállítóikkal együtt az egyes ügyfelek igényeinek megfelelő, teljes mértékben integrált értékláncokat tudnak létrehozni. A gépjárműgyárak és beszállítóik által közösen használt hálózaton keresztül az egyes fogyasztók adatai, illetve igényei is hozzáférhetők.

“A digitális hűséghálózatok két szempontból is előnyösek. Egyrészt képesek megnövelni a vásárlói hűséget, miközben a gyártók időt és pénzt takaríthatnak meg az eladások szinten tartása terén, másrészt a DLN a hálózat egészét jobbá teszi a működés felgyorsításával, fogékonyabbá téve azt a fogyasztók igényeire, s ez végső soron a vásárlói hűség növekedésének irányába hat.” – magyarázza Mark Walton.

Jelenleg világszerte a termelőcégek mindössze 13 százaléka alkalmazza a DLN stratégiát, viszont ezek a vállalatok általában jóval nyereségesebbek, mint a DLN nélküli cégek.

Az eredeti elemzést letölthetik innen.