Papíron kiváló paraméterekkel rendelkezik a 238 lóerőt és 293 Nm-es nyomatékot leadó 2967 köbcentis Jaguar erőforrás. Számos szaklap azonban tesztjében kifogásolta a motor húzóerejét. A hengerűrtartalom 3,5 literre nő, ami a forgatónyomaték növelésének biztos módja. A tervek szerint a négyliteres motort is felfúrják, a növelt lökettérfogatú motor 4,2 literes lehet. Szintén a kritikákra reagálva a Jaguar átdolgozza az S-Type műszerfalát. Itt jobb minőségi benyomást keltő anyagokat használnak majd fel. Az első hatfokozatú automatával szerelt személyautó, az új BMW hetes sorozat után a felső középkategóriás Jaguar is rendelhető lesz egy hatfokozatú, ZF-automata sebességváltóval.

A Jaguar számára döntő jelentőségű lépés volt az S-Type bemutatása 1998 őszén. A Ford 1989-ben vásárolta meg az akkor szűk modellválasztékot kínáló és veszteséges gyárat. A Jaguar lefelé bővítette választékát az S-Type és két évvel később az X-Type bemutatásával. Ez nagyban növeli az eladott autók számát, ami egy olyan patinás és nemes autógyártó számára is létfeltétel, amilyen a Jaguar. Két éven belül a Jaguar bemutatja az F-Type roadstert, amely a legendás, ez év áprilisában negyven éve debütált E-Type örökébe léphet.