VW Bora VR6 Biturbo 1

VW Bora VR6 Biturbo

Olvasóink korábban már találkozhattak a főleg Volkswagen típusú autók tuningolásával foglalkozó Wagner nevével. A teljesítménynövelés eszköze náluk a turbófeltöltő beépítése. Jelen esetben sincs ez másképp. Az alapautó egy 2.8 literes V6-os motorral ellátott VW Bora volt, amely már szériában is jelentős teljesítménnyel rendelkezett.

Két vízhűtéses KKK (Kühnle-Kopp-Kausch) K04 típusú turbófeltöltőt szereltek a motortérbe, amelyek jelentősen növelik az égéstérbe juttatható levegő mennyiségét. A több levegőhöz aztán több benzint is lehet adagolni, ami a turbófeltöltés értelmét adja. Ahhoz, hogy megfelelő hőmérsékletű legyen a beszívott levegő, két töltőlevegő-hűtőt építettek a kerékházak elé.

A tuningkúra következő lépcsőjét új kipufogó leömlők és szívócsövek beépítése jelentette, amelyekhez csőhossz-kiegyenlítők is kapcsolódnak. A kipufogó átalakítása nemcsak a leömlőket érintette. Teljesen új, nemesacélból készült kétcsöves kipufogórendszerrel gazdagodott a Bora, amely két 76 milliméteres, rozsdamentes acél kipufogóvéggel virít ki a hátsó spoiler alól.

A megnőtt benzinigényt nagyteljesítményű üzemanyagpumpa és befecskendező elégíti ki. Módosításon estek át a motor nemesebb részei is. Új a sportvezérműtengely és az átdolgozott hengerfej. A nagyobb teljesítményhez igazodóan új hajtókarok kerültek a blokkba.

450 lóerőt sikerült kihúzni a motorból az átalakítások után, ami literenként bő 160 lóerőt jelent. Csak az összehasonlítás kedvéért a Porsche Turbo utolsó előtti változatának teljesítménye 408 lóerő és 540 newtonméter volt 3600 köbcentis hengerűrtartalomból, 0,8 baros töltőnyomással. A Wagner Bora motorja szinte hihetetlen 600 newtonméteres forgatónyomatékot produkál 4500-as fordulatszámnál.

A hatalmas teljesítmény átviteléhez módosították a kuplungot. 600 newtonméter átadása még a duplatárcsás szerkezetnek is kegyetlen feladat. Megváltoztak a váltó és a differenciálmű áttételei, így az autó az elektronika átprogramozása után eléri a 310 kilométeres sebességet óránként.

A lassulásról Porsche-eredetű fékek gondoskodnak. Elöl a Turbo 332×32 milliméteres lyuggatott tárcsái és négydugattyús féknyergei kaptak helyet, hátul a Boxster S fékberendezése található.

Állítható magasságú és keménységű KW sportfutómű került az autóba, amely lágyabb utcai és betonkemény versenysportos beállítást is lehetővé tesz. Kétrészes Wagner WT-1-es típusú 18 colos felnikkel ékesítették a Borát, elöl 225/40 ZR 18-as, hátul 255/35 ZR 18-as Dunlop SP 9000-es gumikkal.

A Bora külső megjelenésének átalakítását egy másik cégre bízta a Wagner: ezt a feladatot a JE Design kapta. Az első lökhárító alsó részéhez spoilerajakot illesztettek. Az optikai csomag részét képezik az új küszöbök, amelyek sportosabbá teszik az autó megjelenését.

Nem kerülte el az átalakítást a 450 lovas Bora hátsó része sem. A hátsó lökhárító egy kiegészítő elemet kapott, a csomagtartófedélre egy szárnyat ragasztottak. A csomag megkoronázásaként xenon fényszórókra cserélték a gyári lámpákat.