A 640 kilométeres Mint 400 tereprali szolgált annak a versenyautó-tanulmánynak a bemutatására, amelyet tisztán elektromos haszonjárművének, a Silverado EV pick-upnak az alapjaira épített a Chevrolet.
A márkánál nagy hagyományai vannak a sportcélú platósoknak: a Silveradóból és a kisebb Coloradóból egyaránt létezik ZR2 kvázi versenyverzió. Az elektromos Silverado EV azonban teljesen egyedi modell, amelyből jelenleg nem létezik sportmodell, a most bemutatott ZR2 csupán tanulmány – és ha már az, nem végeztek félmunkát a fejlesztésével.
Az autó 98 százalékban sorozatgyártású alkatrészekből áll, a fennmaradó 2% azonban meglehetősen látványos változást eredményezett.
A futóművet mindkét tengelyen megemelték – a rugóút elöl-hátul meghaladja a 33 centimétert –, speciális lengéscsillapítókat építettek be. A differenciálművek zárhatók, a fenéklemezt ütésvédelemmel látták el.
A mindössze 5 hónap alatt összehozott versenyautó-tanulmány legizgalmasabb eleme a három villanymotorból álló hajtáslánc, amely összesen 1115 lóerőt és 15 590 (!!!!) Nm forgatónyomatékot állít elő.
Habár a Silverado ZR2 Race Truck Concept nem kerül gyártásba, jön helyette a Silverado EV Trail Boss, a Chevrolet első, kifejezetten terephasználatra optimalizált elektromos járműve. A képeinken piros színben látható szériamodell szintén emelt futóművet kap, valamint ugyanakkora, 35 colos terepabroncsok kerülnek majd rá, mint a versenyautóra.