Az idei Dakar-ralin két olyan ősrégi teherautó is részt vett, amelyeknek talán már inkább múzeumban lenne a helyük. Mindez a Völkel Rally Teamnek köszönhető, amely immáron másodjára is elvitte a nemzetközi megmérettetésre matuzsálemi korú szerviz teherautóit.
Egészen pontosan két darab, Mercedes-Benz NG 2636 típusú teherautóról van szó, amelyeket 6×6-os kerékképlettel rendelkeznek. Ebből kifolyólag ideálisak a különféle homokdűnék megmászásához. Mi tagadás jócskán benne vannak a korban, hiszen 1986-87-ben érkeztek a Mitsubishi Dakar Team-hez, amely azzal vált többek között híressé, hogy 1983-ban megnyerték egy Mercedes-Benz 280GE terepjáróval a Dakart.
A „nyerő” páros, Jacky Ickx és Claude Brasseur később arra használta ezeket a teherautókat a ’80-as években, hogy egyfajta menedékként és pihenőhelyként funkcionáljanak. A munkaasztalokon kívül egy-egy hálóhely, valamint számos szekrény (a pótalkatrészeknek és a szerszámoknak) is megtalálható volt a fedélzetükön.
Mindkét monstrum hajtásáról ugyanaz a 18,5 literes, V10-es, 360 lóerős dízelmotor gondoskodik, amellyel az NG 2636-osok szilárd úton 128 km/órás, homokon pedig 80 km/órás maximális sebességgel képesek közlekedni.
Az idei Dakaron a 917-es számú teherautót Alexander Schmidt pilóta, Jan Dippel navigátor és Nils Schmidt fotós vezette. A 918-as rajtszámút pedig Robert Thiele nyúzta, akinek a navigátora Markus Klesse volt, Daniel Schatz pedig versenymérnökként volt a fedélzeten.
A csapat célja az első 10 helyezés volt, és több mint 5000 versenykilométer és 12 szakasz utána Völkel Rally végül a hetedik helyet szerezte meg a matuzsálemi korú járművekkel. Fontos hozzátenni, hogy a sikerben közre játszott az is, hogy az alakulat a Mercedes-Benz Trucks gyári támogatását is élvezte. A győztes idén a kamionosok között egyébként a cseh Martin Macík lett, aki saját építésű versenykamionnal állt rajthoz a versenyen.