Kifejezetten impresszív volt az MAN belépője a Bus Euro Testbe májusban, a bajor gyártó ugyanis úgy küldte el elektromos autóbuszát Írországba, a  teszt helyszínére, hogy az az oda vezető mintegy 2500 kilométeres utat saját lábán tette meg Németországból. Az egy hétig tartó, Limerickben elvégzett intenzív tesztelést követően a szakmai zsűri végül a MAN Lion’s City 12 E-t választotta a 2023-as Év Autóbuszának. Az indoklás szerint a 23 európai szakújságírót különösen lenyűgözte a városi busz általános koncepciója, amely értékes pontokat szerzett a hatótávolságával, a megbízhatóságával, a kényelmével és mindenekfelett a fenntarthatóságával.

Idehaza is tesztelt busz lett az Év Autóbusza 1

MAN Lion’s City 12 E pitypangokkal. Fotó: MAN Truck&Bus

Az új MAN Lion’s City 12 E buszt úttörő dizájn, magas szintű kényelem és nagyon csendes belső tér jellemzi. A kiemelkedő biztonságú vezetőfülkéje az egyik legjobb a piacon. Az MAN az első ceruzavonástól a termék megvalósulásáig végig az elektromos közlekedésre összpontosított. Ezáltal minden eleme jól összeillik egymással, tehát nem pusztán egy dízelüzemű busz elektromossá alakításával született meg. A nemzetközi Év Autóbusza díj zsűrijén pozitív érzés uralkodott az első tesztvezetéstől egészen addig a döntésig, hogy az MAN Lion’s City 12 E legyen a 2023-as Év Autóbusza” – mondta Tom Terjesen, a zsűri elnöke.

Az Év Autóbuszának járó díjat Tom Terjesen adta át Rudi Kuchtának a Német Autóipari Szövetség (VDA) által megrendezett Év Csillagai eseményen, az idei hannoveri IAA haszonjármű-kiállítás megnyitóján. Az Év Autóbusza díjat immár három évtizede osztják ki és jelenleg ezt tartják a buszipar legfontosabb nemzetközi elismerésének. Az MAN Lion’s City 12E-t idehaza már többször is kipróbálhatta hazai utazóközönség többek között Budapesten, illetve a főváros vonzáskörzetében.

Idehaza is tesztelt busz lett az Év Autóbusza 2

Az MAN Lion’s City E 18 méter hosszú csuklós változata a 2022-es hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon. Fotó: Aranyi Péter

Célunk, hogy a személyre szabott megoldások segítségével a lehető legnagyobb támogatást nyújtsuk a közösségi közlekedési üzemeltetőknek a mindennapos munkájukhoz. Éppen ezért az MAN kétféle akkumulátorhasználati stratégiát is kínál a Lion’s City E modellekhez. Ennek köszönhetően ezzel az autóbusszal minimum 270, maximum pedig 350 kilométert lehet megtenni egyetlen feltöltéssel. A még nagyobb flexibilitás érdekében az elektromos buszokat kereső ügyfelek idén ősztől meghatározhatják az akkumulátorcsomagok számát. Ezáltal a teljesen elektromos városi busz még jobban az ügyfelek egyedi igényeire és követelményeire szabható a hatótávolság és az utaskapacitás tekintetében” – árulta el a modellel kapcsolatban Rudi Kuchta, az MAN Truck & Bus autóbuszos üzletágának vezetője.

“Slágergyáros” MAN

A szakértőkből álló nemzetközi zsűri 1989 óta évente osztja ki az Év Autóbusza címet felváltva különféle városi, illetve távolsági busztípusoknak. Az európai szakújságírók különös figyelmet fordítanak a gyártók által az összehasonlító tesztre benevezett járművek gyakorlati alkalmasságára és koncepciójára. Az MAN Lion’s City 12 E modellel most elnyert díjjal együtt az MAN Truck & Bus már tizenkétszer vehette át büszkén a trófeát az MAN és NEOPLAN buszmárkái számára – hatszor a távolsági buszok (2022, 2020, 2006, 2004, 2000, 1994) és szintén hatszor a városi buszok (2023, 2015, 2005, 1999, 1995, 1990) kategóriájában.

Az MAN a Lion’s City E-ből eddig 12 méter hosszú szóló, illetve 18 méter hosszú csuklós változatot kínált. Mostantól azonban immáron 10,5 méteres midibuszként is megrendelhető, amely ideális megoldást jelenthet a szűk utakkal ellátott városközpontokban és a zsúfolt gyalogosövezetekben történő utasszállítási igények kielégítésére.