Akár 35 utast képes szállítani a Torsus Praetorian, a világ alighanem legjobb terepképességekkel rendelkező busza. A megerősített MAN alvázra épülő, 290 lóerős, 1150 Nm-es, hathengeres dízelmotorral szerelt jármű könnyedén megmászik akár 65 százalékos (33°) emelkedőt, amihez a hadászati specifikációjú abroncsok is hozzájárulnak. A gázlómélység 900 mm.

Ezen a technikán már nem nagyon volt mit fejleszteni, ezért a Torsus a kényelemre és a biztonságra összpontosított.

A korábbi halogén lámpatesteket LED-es fényszórókra cserélték, a buszhoz a tetőre szerelhető kiegészítő reflektorok is rendelhetők. A járművet szórt és szúrófénnyel egyaránt felszerelték, a kiegészítő fényforrások segítségével pedig a busz teljes környezete 360 fokban megvilágítható.

Új Webasto klíma került a Praetorianba; ez akár 50 °C-os külső hőmérséklettel is képes megbirkózni. Javították az ülések fölött kialakított befúvók légellátását; a rendszer a 60 °C-ra felhevült utasteret 15 perc alatt képes 20 °C-ra hűteni. A klímaberendezés a motor kiegészítő hűtésére is alkalmas.

Megújult a világ legtágasabb expedíciós járműve 2

Az oldalsó utasajtót is átdolgozták; mostantól 3 km/óra sebességnél automatikusan becsukódik, a nyitás és a zárás 8 másodperc alatt végbemegy, a becsípődésgátlóval szerelt ajtó finomabban mozog, mint eddig. A ki- és beszállást előbújó lépcsők és korlátok teszik kényelmesebbé; vészhelyzetben pedig az ajtókba és a tetőbe beépített, belülről és kívülről nyitható vészkijáratokon keresztül lehet elhagyni a járművet. Középen tisztán mechanikus, hátul pedig kétszárnyú ajtókat helyeztek el.

A hátsó légfék gombnyomásra rögzíthető, így nem kell az üzemi féket terhelni várakozás során.

Megújult a világ legtágasabb expedíciós járműve 3

Szintén új az automata tűzoltó-berendezés, amely az üzemanyagtartálynál, a motortérben és egyéb kritikus pontokon akadályozza meg a lángok terjedését. Ugyanezt a célt szolgálják a tűzálló kárpitok.

A Praetorian kényelmesebb is lett. A vezetőülés helyzetét megváltoztatták, javították az utasülések közötti távolságot, minden ülés háttámlájába monitort szereltek, a falakat és a tetőt hőszigetelő anyaggal borították, továbbá opcióként fali fűtőberendezéssel is felszerelik; emellett javították a tolóablakok tömítését.

Megújult a világ legtágasabb expedíciós járműve 4