Jövőre ránthatják le a leplet az ID.Buzzről, a Volkswagen teljesen elektromos furgonjáról. A Bulli dizájnörökségét felhasználó modell az első olyan VW haszonjármű lehet, amelyet az önvezetésre is felkészítenek. A vállalat felügyelőbizottsága szerdán jóváhagyta az ezzel kapcsolatos stratégiát, vagyis teljesen zöld utat kapott az önvezető ID.Buzz.
A VW haszonjárműveinél jelenleg előkészítés alatt van az autonóm rendszerek bevezetése, ami leghamarabb 2025-ben történhet meg. Az első közúti forgalomban történő teszteket az idei évben hajtják végre az Argo Ai önvezető rendszerének használatával. Mint ismeretes ez az a startup, amibe a Ford és a Volkswagen is beszállt, sőt utóbbi egymilliárd dolláros befektetéssel az autonóm, intelligens vezetési rendszerek fejlesztésével foglalkozó leányvállalatát, az AID-t is integrálta a cégbe.
ID.Buzz
Az ID.Buzz koncepcióról 2017-ben rántották le a leplet a detroiti autószalonon. A retró minibusz fogadtatása annyira pozitív volt, hogy a VW elhatározta, hogy mindenképpen gyártásba veszi. A konszern MEB elektromos platformjára épülő jármű a Transporter második generációjának formavilágát kelti életre, 21. századi köntösben.
Érdekesség, hogy a Volkswagen Haszonjárművek (VWCV) nemcsak az önvezető furgonok fejlesztéséért felel, hanem a konszernen belül ez az az üzletág, amely valamennyi városban használható autonóm jármű fejlesztését elvégezheti a jövőben. Ennek megfelelően a VWCV több speciális rendeltetésű járművel (SPV), így például robotaxikkal és kisteherautókkal állhat elő a jövőben. És a VW állítja, az évtized közepén már több privát ügyfele élvezheti majd az autonóm, vagyis a 4-es szintű vezetés kényelmét. Izgalmasan hangzik, nemde?