Csaknem húsz éve, 2001-ben mutatta be első közös fejlesztésű hidrogén üzemanyagcellás haszonjárművét a Toyota és a Hino Motors. Az úttörő modell egy busz volt, amelyet számos további követett, a legutóbbi 2018-ban: ekkor mutatták be a Toyota SORA néven forgalmazott, de Hino fejlesztésű városi utasszállítót.

Most viszont teherjárművet fejleszt a két cég (már amennyire kettő, hiszen a Hino a Toyota leányvállalata), méghozzá kiforrott alapokra. A Hino Profia bulldogfülkés nehéz tehergépkocsi háromtengelyes, kétkerék-hajtású verzióját alakítják át H2-üzeműre. A 12 méter hosszú, 25 tonna össztömegű jármű tervezett hatótávolsága 600 kilométer; egyelőre nem tudni, ezt hány kilogramm hidrogénből tudja kigazdálkodni a Toyota – a jelenlegi Toyota Mirai üzemanyagcellás szedán hajtáslánca nagyságrendileg egy dekát fogyaszt kilométerenként.

Vízpárát pufog ki ez a japán teherautó 1

Hino Blue Ribbon City FCHV (2005)

Annyi bizonyos csupán, hogy a jármű a második generációs Mirai (amelyről még annyit sem tudunk egyelőre) üzemanyagcelláját alkalmazza majd, az viszont nem világos, hogy hány és milyen teljesítményű villanymotort építenek be a nehéz teherjárműbe.