1965-ben kezdte el gyártani az Uljanovszkij Avtomobilnij Zavod (UAZ) a 452-es típust, mely tulajdonképp egy terepjárásra is alkalmas furgon. Kezdetben kevesebb mint 80 lóerős teljesítménnyel és összkerékhajtással kínálták. Ez mára sem sokat változott, csak a motor lett valamivel erősebb.

A 2,7 literes, négyhengeres motor 111 lóerőt teljesít és 198 Nm nyomatéka van. A motor egyébként a vezető melletti púp alatt található. Hozzá ötsebességes kézi váltó csatlakozik és változatlanul összkerékhajtás.

Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 1
Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 2

Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ

Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ

Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 10
Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 11
Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 12
Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 13
Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 14
Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 15
Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 16
Fotó megosztása:

A legújabb változatot az SGR Expedition készítette fel kifejezetten arra, hogy olyan kisteherautó váljon belőle, ami több embert is el tud vinni Szibéria mélyébe.

Hogy ellenálló legyen, erős lökhárítókat és gallyrácsot kapott. Szereltek rá csörlőt és alvázvédő lemezt is. Spicer tengelyeket kapott és zárható hátsó differenciálművet. 

Mindenhová elvisz ez a Szibériára felkészített UAZ 17

A felkészített UAZ kényelmi extráival nem mentek túl messzire. Csupán az első ülések fűthetők, de semmi más nem található az autóban. Az ülések víztaszító kárpitozásúak és az egész utastér könnyen mosható.

Az SGR által felkészített UAZ-452-est zöld vagy narancssárga színben választhatják a vásárlók, valamivel 4,5 millió forint feletti áron.