Sikeres volt a korábban kiírt közbeszerzés, így Pécs tíz elektromos buszt vásárolhat. Az 1,7 milliárd értékű beruházás nemcsak az autóbuszok beszerzését, hanem a töltőinfrastruktúra telepítését is magában foglalja. A tenderen az általunk is meglátogatott, komáromi gyárral rendelkező BYD-t választották ki győztesnek, így a világ első számú elektromos autóbuszgyártója szállíthatja le a buszokat a pécsi közösségi közlekedési vállalat, a Tüke Busz számára.

Az alacsonypadlós, háromajtós, szóló autóbuszok 2020 első felében állhatnak forgalomba. Az e-buszok üzemeltetéséhez szükséges töltőket és szervizt már felépítették. A kínai fejlesztésű K9 típusú buszok egy feltöltéssel akár 300 kilométert is képesek megtenni és összesen 64 utas szállítására alkalmasak. A járműveket Pécs változatos terepviszonyai között állítják majd forgalomba, mert a város domborzati viszonyai hatékonnyá teszik azokat. Lejtmenetben és fékezéskor ugyanis rekuperációval energiát képesek visszatáplálni akkumulátoraikba. 

Minőség szempontjából teljesen rendben van a BYD K9 utastere. Stílusa kissé az amerikai buszokét idézi.

A baranyai megyeszékhely korábban úgy döntött, hogy a 150 autóbuszból álló flotta egy részét elektromosra cseréli. Az önkormányzat eltökélt abban, hogy a 2010-es Európa Kulturális Fővárosa cím után elnyerjék az “Európa Zöld Fővárosa” titulust is. Pécs célja, hogy fenntartható, környezetbarát közösségi közlekedést teremtsen a városban. A város vezetése bízik abban, hogy a nemzeti buszstratégia és a pályázati lehetőségek segítségével hamarosan újabb járműveket vásárolhatnak. 

A BYD volt az első cég a világon, amely elektromos buszok fejlesztésébe kezdett az évtized elején, azóta pedig már mintegy ötvenezer járművet gyártottak. A legtöbb járművük Kínában fut, de Európában is mintegy ezer BYD-busz segíti a közösségi közlekedést Hollandiától Skandinávián át Franciaországig.