Az alumínium karosszériás Ford F-150 aktuális kiadása minden konkurensénél jobb utasvédelmi teljesítményt mutat, ha orrának jobb oldalát ütköztetik részleges átfedésben: ez derült ki az amerikai közlekedés-biztonsági biztosító intézet (IIHS) frissen elvégzett összehasonlításából.

Alumínium karosszériával és egy sor passzív biztonsági rendszerrel véd a Ford F-150

Szintén jó minősítést kapott a Nissan Titan, ahogy tavaly a RAM 1500 is. A Honda Ridgeline, amely egyébként az egyetlen olyan pickup, amely az intézet általános ajánlását élvezi, csak elfogadhatóan teljesített a teszten, ahogy a Toyota Tacoma is.

Önhordó karosszériája ellenére csak megfelelő teljesítményt nyújtott a Honda

A legnagyobb bukást a Toyota Tundra szenvedte el: miközben a Fordnál 12,5 centiméterre hatolt be legmélyebben az utastérbe egy szerkezeti elem, a Toyotánál pontosan háromszor ennyi, azaz 37,5 centi tűnt el az utastérből. Az utasoldali ajtó forgópántját tartó oszlop több mint 30 centiméterrel mozdult beljebb, a tesztbábu lefejelte az A-oszlopra szerelt kapaszkodót – talán mert maga a tetőoszlop is közelebb mozdult hozzá. Összességében a 2007-es fejlesztésű Tundra volt az egyetlen modell, amely rossz minősítést szerzett.

Toyota Tundra 2019. Nem az utasoldal a legjobb oldala.

A Tundra és a Nissan Frontier a vezető védelme terén is csak marginális eredményt ért el; az összes többi vizsgált jármű jó minősítésével szemben.

Forrás: IIHS