Tavaly decemberben Paks írt ki felhívást öt darab háromajtós szóló buszra, valamint három darab midibuszra. Mindkét kategóriában meghatároztak egy-egy opcionálisan lehívható autóbuszt, így sikeres tender esetén akár 10 elektromos buszt is vásárolhat a  Duna-parti város. A sort idén Kaposvár és Pécs folytatta, előbbi egy darab midi buszra, utóbbi pedig nyolc darab szóló buszra írt ki tendert nemrég. Mindegyik városi kivitelű.

Pécsett a járművekkel szembeni elvárások között szerepel, hogy a SORT2-es mérési ciklus szerint legalább 220 kilométert kell tudni megtenniük egy feltöltéssel. Az ülőhelyek száma pedig nem lehet kevesebb 21-nél az utasterükben. A győztes ajánlattevőnek az autóbuszokra 3, mìg a vázszerkezetre és akkumulátorokra legalább 7 év garanciát kell vállalnia.

Fontos kritérium továbbá nyolc töltőoszlop leszállítása, valamint  sofőrök és a szerelők oktatása. Pécs az elektromos buszok és a hozzájuk tartozó buszok beszerzésére 1,7 milliárd forintot fordíthat a Modern Városok Program keretében. A járművek leszállítására összesen nyolc hónap áll rendelkezésre, a nyertessel létrejövő szerződés ugyanakkor további két elektromos autóbusz kedvezményes áron történő megvásárlására biztosít lehetőséget a Tüke Busznak.

Nem ma kezdték

A baranyai megyeszékhely több éve próbál akkumulátor-technológiás buszokat beszerezni, azonban egészen idáig nem járt sikerrel. 2016-ban 24 darab autóbuszra írt ki tendert, amelyet a MABI-Bus Kft. nyert meg az elektromos hajtású, kompozit buszokkal. Az ügyletből viszont nem lett semmi és a nyertes is tönkre ment. A bama.hu információi szerint a Tüke Busznál már épül az új csarnok az elektromos buszoknak, ahol egyszerre hat autóbuszt lehet majd tölteni.

Kaposvár két darab, kéttengelyes elektromos midi autóbuszra írt ki egy-egy tendert. A járművekkel szembeni alapvető elvárások között szerepel, hogy legalább 8 óra alatt teljesen feltölthetőek legyenek az akkumulátoraik. További elvárás, hogy a fix utasülések száma nem lehet kevesebb 12-nél fedélzetükön. A kaposvári és a pécsi tenderekkel kapcsolatban március elején hirdetnek eredményt. Hazánkban egyelőre a BKV-nak van 20 darab elektromos midije, Salgótarjánban pedig nemrég állt forgalomba, az első – idehaza gyártott – szóló akkumulátor-technológiás busz.