Tegnap árokba borult egy Volvo Drögmöller Comet B12-600 típusú távolsági autóbusz a 62-es főúton, Székesfehérvár közelében. Az Országos Mentőszolgálat tájékoztatása szerint a Szeged-Győr között menetrend szerint közlekedő autóbuszon 39-en utaztak és a baleset következtében 25-en sérültek meg.

A rendőrség tájékoztatása szerint a szerencsétlenség oka egyelőre nem ismert, annyit lehet tudni, hogy a busz áttért a szemközti sávba és az ottani, másfél méter mély árokba csapódott. A baleset helyszínére kilenc mentőautó és egy mentőhelikopter érkezett, a sérülteket Székesfehérvárra, Dunaújvárosba, Veszprémbe és Siófokra szállították. A sérültek többségénél csonttörés, illetve belső sérülések gyanúja merült fel, de közvetlen életveszélyben senki sincs.

Volvo Drögmöller Comet B12-600

A szóban forgó típust 1995-2001 között gyártották. A 12 méter hosszú, 2,5 méter széles és 3,63 méter magas autóbusz sajátossága, hogy “színházpadlós”, ami azt jelenti, hogy padlózata az első ajtótól kezdve egészen a hátsó traktusig 2 és fél fokban emelkedik. Hajtásáról a Volvo D12A 420 lóerős erőforrása gondoskodik, melyhez 8+1 sebességes mechanikus váltó csatlakozik. Az autóbusz ABS/ASR-rel, illetve TC kivitelű kétkörös légfékkel van felszerelve. Az első tengelynél tárcsafék, míg a másodiknál dobfék van beépítve. Dacára a matuzsálemi kornak, mind a 48 utasülést hárompontos biztonsági övvel szerelték fel, emellett a jármű fedélzetén műszerfalba épített hűtő, WC és minikonyha is van. Az autóbuszról ezen a linken található nagyobb mennyiségű fotó.

Természetszerűleg egy ilyen korú autóbusz még nincs felszerelve az újabb vezetésbiztonsági rendszerekkel, így például éberségfigyelővel sem, melyből jelenleg kétféle is létezik a piacon. Az egyik a sávtartó asszisztenssel kiegészülve azt monitorozza, hogy a sofőr hányszor lépi át a felezővonalat és kritikus esetben azonnal jelzést küld. A másik pedig a kormánymozdulatok gyakoriságát és azok sebességét figyeli és, ha az nem éri el a szükséges szintet, akkor azonnal figyelmezteti a sofőrt megállásra.

Ezt lehet most tudni a súlyos buszbalesettel kapcsolatban 1

A HMP-851-es rendszámú autóbusz a Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. (DAKK) flottájához tartozik. A 18 éves járművet még a Tisza Volán vásárolta 2001-ben újonnan, a Volvo németországi képviseletétől. Információink szerint az azóta eltelt idő óta 1,5 millió kilométer került az autóbuszba. A járművel kapcsolatban több kérdést is feltettünk a DAKK kommunikációs referensének, de a vállalat a rendőrségi nyomozás lezárásáig nem kíván nyilatkozni ebben az ügyben.

Az M1 Híradónak tegnap azt mondta egy utas, hogy a sofőr elaludhatott, holott váltótársa is volt. A műszaki hiba lehetőségét ugyanakkor csak a hatósági vizsgálat lezárulta után lehet kizárni.

Fotó: police.hu