A kétéltű járműveket leginkább civil, katonai, illetve turisztikai felhasználására gyártják. Ezekkel szemben a fő elvárás az, hogy a vízben is gond nélkül tudjanak közlekedni, éppen ezért a technológia mellett sokszor maga a formaterv is fontos lehet esetükben, hiszen a kialakításnak segítenie kell a vízen történő fennmaradást.

A katonai és civil felhasználásra szánt kétéltűek terén nagy múltra tekint vissza az Iveco. Az olasz konszern által gyártott 6640 AMDS névre keresztelt első generációs kétéltűt ( felső kép) még hajócsavar hajtotta, utódja, a valamivel rövidebb 6640 G  már vízsugárhajtással közlekedett a vízen. Szinte kivétel nélkül valamennyi katonai felhasználásra készült, de két 6640 G-t civilek vásároltak meg. Mindkettőt a francia tengerkutató, Jaques Cousteau helyezte üzembe. Az egyiket Kanada sarkvidéki területein, míg a másikat az Amazonas-expedícióban használták.

Cousteau kapitány 6640 G típusú járműve, kivételesen szárazföldön.

Az első generáció, a 6640 AMDS gyártását 1975-ben kezdte meg az Iveco. A 6,95 tonnás járművet 5184 köbcentiméteres, 117 lóerős motor hajtotta. A második generáció 5 évvel később érkezett és jóval nehezebb volt elődjénél, hiszen 8,5 tonnát nyomott. Cserébe viszont hathengeres 5499 köbcentiméteres, 195 lóerős motort építettek be. Az Iveco termékpalettáján jelenleg is szerepelnek kétéltűek. Ott van például a 8×8-as hajtásképlettel rendelkező SuperAV, melyben 500-560 lóerős, hathengeres Cursors 13-as blokk dolgozik. A jármű legnagyobb sebessége 105 km/óra szárazföldön, míg vízen 10 km/órás sebességgel képes haladni.

A legújabb Iveco kétéltő,a SuperAV Brazíliától kezdve egészen Olaszországig számos ország honvédelménél teljesít szolgálatot.

Tavaly mutatta be a brit Enjoy Tech Limited azt a Mercedes Sprintert, mely radikálisan szembe megy a kétéltűekkel szemben támasztott eddigi technikai elvárásokkal. A jármű ugyanis egy sorozatgyártású modellből lett kialakítva, szinte alig különbözik tőle. A vízben történő haladásért alvázát megerősítették, karosszériáját pedig műanyag elemekkel burkolták.

Könnyedén fennmarad a vízen ez a Sprinter. A titkok, hogy a jármű alja kapott egy plusz, levegővel teli réteget. Ha bejut a víz ebbe, akkor azonnal kiszivattyúzza egy rendszer.

A felszínen maradást a szendvics szerkezet is erősíti, melyben kellő mennyiségű levegő van. Alsó traktusát viszont úgy alakították ki, hogy ha bejutna a víz, akkor egy automatikus rendszer azonnal megkezdi a víz kiszivattyúzását. A 12 fős kétéltűt propellerek viszik előre a vízben, érdekessége, hogy irányítása ugyanazzal a kormánykerékkel lehetséges, mint amit a szárazföldön történő manőverezéshez használ a sofőr.