A statisztikák szerint az autóbuszok a személyi sérüléssel járó balesetek 1 százalékában érintettek. Az utóbbi években azonban több tragédia is felhívta a figyelmet az autóbuszos közlekedésre és az utasbiztonságra. Az ORFK-OBB éppen ezért a NiT Hungary-vel közösen kisfilmet készített a távolsági és a városi autóbuszokról, melyben felhívják a buszsofőrök és az utasok figyelmét a passzív- és az aktív biztonsági rendszerek megfelelő használatára.

Egy autóbusz csak akkor kerülhet ki forgalomba, ha az előírt műszaki feltételeknek teljes mértékben megfelel, ilyen követelmény például a működöképes szervokormány, fék, meglévő visszapillantó tükrök. Ezek az aktív biztonsági elemek közé tartoznak, míg a légzsák, a szélvédő és a biztonsági öv a passzív biztonságot szolgálják” – hívja fel a figyelmet a videóban Pausz Ferenc közlekedésbiztonsági szakértő. Hozzáteszi: az egyes busztípusoknál más és más utasbiztonsági elemek jelenhetnek meg attól függően, hogy álló vagy ülő utasokat szállító autóbuszról beszélünk.

A pár perces videó oktató jelleggel kísérli meg elmagyarázni az autóbuszos közlekedés és az utasbiztonság alapszabályait, amelyek betartásával az utazás biztonságosabbá válhat, emellett csökkenhet az esetleges testi sérülések veszélye is.