Ha a Nikola Motornak nem tetszett a Tesla Semi dizájnja, mit fog szólni a Shell Starship űrkamionhoz? A különösen áramvonalas nyerges vontató ugyanúgy a részben elektromos hajtásláncból adódó helykihasználási előnyöket aknázza ki, mint honfitársai – hiszen a Shell Starship sem Shell valójában, hanem egy amerikai vállalat, az Airflow Truck szellemi terméke; az olajipari társaság a kenőanyagaival és finanszírozással járult hozzá a fejlesztéshez.

A műszaki leírás nem tiszta, de alighanem hatótávolság-növelővel szerelt elektromos járműről van szó. A generátor egy hathengeres, 400 lóerős, 2500 Nm-es motor, amely 800/percen pöfög, míg a hajtott tengelyre a regeneratív fékezésben is szerepet vállaló villanymotort szerelnek. A segédrendszereket 48 voltos hálózat táplálja, ezt pedig a tetőn kiépített 5 kW-os szolárpanelek látják el árammal, így csökken a hajtáslánc terhelése.

A szénszálas borítóelemekkel és variálható hűtőlamellákkal szerelt kamion még ebben a hónapban keresztülhajt az USA-n, hogy megmérjék üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Az AirFlow Truck korábban már épített ultratakarékos nyerges vontatót; a legutóbbi 30 tonna terheléssel 17,5 liter/100 km átlagfogyasztással szelte át keresztben az országot.