Egyelőre kevés konkrétum ismert, de a szervezet arra hívta fel a figyelmet, hogy a Mobilitási Csomag keretében több tucat nemzetközi fuvarozást szabályozó rendeletet és irányelvet módosítanának az EU képviselői.

A közúti fuvarozást érintő szabályozások módosításával alapjaiban változna meg a jogi környezet. Ezzel közel 13 ezer magyar vállalkozás és 120 ezer munkavállaló sorsa kerülhet veszélybe. Az utóbbi években a nyugat-európai tagállamok többsége protekcionista intézkedésekkel próbálta a jelentős piacokat birtokló, közép-kelet-európai fuvarozókat kiszorítani.

A szervezet szerint egyes uniós tagállamok a kiküldetési irányelvet a közúti fuvarozói vállalkozásokra is alkalmazzák. Ez többek között azért jelent problémát a fuvarozó cégeknek, mert így oda kellett adniuk a kamionsofőröknek az adott országban érvényes minimálbért, emellett egyes országok eltérően szabályozzák a kötelező vezetési és pihenési időket. Nem utolsósorban pedig bizonyos tagállamok azt is előírták, hogy a 45 órás pihenőidőt már nem szabad a teherautóban tölteni.

A készülő Mobilitási Csomag nagyon foglalkoztatja a keleti tagállamokat, egy ezzel kapcsolatos tanácskozáson Románia, Csehország, Szlovákia, Bulgária, Lengyelország, Horvátország, Litvánia, Szlovénia, Lettország és Magyarország közúti fuvarozásban érdekelt képviselői is részt vettek. Az egyeztetésen közösen keresték a megoldást az Európai Unió egyes tagállamai által bevezetett piactorzító és diszkriminatív lépésekre. Meglepő módon az egyeztetésekhez a skandináv Dánia is csatlakozott.