A jubileum apropóján egy magyar tulajdonú, a rendszer debütálása óta auditált bevallási közreműködőként tevékenykedő telematikai vállalat (i-Cell Kft.) összegyűjtötte az elektronikus útdíj-bevallásra alkalmas fedélzeti eszközökből kinyert, a napi úthasználattal kapcsolatos legérdekesebb telematikai adatokat.

  • A sofőrök összesen 638 millió alkalommal vettek igénybe útdíjköteles útszakaszokat, ami óriási szám a Magyarországon útdíjköteles 6500 kilométernyi autópálya, autóút és főút összhosszához képest.
  • A felhasználók körében a hegyeshalmi határátkelő örvendett a legnagyobb népszerűségnek, az északnyugati szakasznál a fedélzeti készülékek mintegy 1,9 milliószor regisztráltak kilépést.
  • A sofőrök a legtöbbször az M1-es (évente csaknem 12,5 milliószor), az M0-s (évente csaknem 5,25 milliószor) és az M5-ös autópályákat (évente csaknem 5,23 milliószor) vették igénybe.
  • A szélvédők alatt megbúvó OBU eszközök öt év alatt összesen 831 millió megtett kilométert regisztráltak, ami nagyságrendileg 20 736-szor nagyobb a Föld kerületénél és 2161-szer nagyobb a Föld-Hold-távolságnál.
  • Az OBU-k az elmúlt öt év során gyakorlatilag annyit voltak úton, hogy a sofőrök még akár a Marsra is legalább háromszor eljutottak volna.