A Mercedes már az off-road teherautókhoz is elérhetővé tette az oldalvédelmi asszisztenst ( SA), mely időben figyelmezteti a sofőr kanyarodáskor és sávváltáskor a teherautó mellett haladó biciklisekre, vagy más közlekedési járművekre.  A Mercedes volt a világon az első haszonjármű-gyártó, mely 2016-ban bevezette közepes és nagy teherbírású teherautóinál ezt a asszisztenst.

Eddig ez a fejlesztés az Antos, Actros modellekhez volt elérhető. Mostantól már további 20, elsősorban off-road variánshoz is opciósan választható, köztük a bányaipari alkalmazásokra szánt Acros-hoz is. Ez azért fontos változás, mert nyilván az építőipari nehéz teherbírású teherautók ugyanúgy részt vesznek a közúti forgalomban, mint áruszállító változataik.

Az oldalvédelmi asszisztens működése egyszerű. Az asszisztens a szenzorok segítségével folyamatosan monitorozza a jármű mindkét oldalát kisebb-, vagy nagyobb sebességű haladás során. Ha egy objektum a veszélyzónába kerül, akkor a fülke A-oszlopaira szerelt háromszögű, LED-lámpa sárgán kezd el világítani. Az ütközés veszélyére először piros színű villogással, majd állandó fénnyel figyelmezteti a sofőrt. Közben pedig a LED-lámpák alatt található hangszórókon speciális hang hívja fel a vezető figyelmét a baleset veszélyére.

Ha az objektum eltűnik a veszélyzónából, akkor a lámpa kialszik és a jármű biztonságosan tovább tudja folytatni útját. Az asszisztens nem csak gyalogosokra, vagy biciklisekre képes figyelmeztetni a sofőr. Akkor is jelzi az ütközés veszélyét, ha túl közel kerül kanyarodás közben a teherautó oldalához egy fix objektum, például egy közlekedési lámpa, vagy oszlop.