Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) nemrég adta közre az Európai Unió járműállományával kapcsolatos változásokat. Eszerint 2011 és 2015 között hazánkban 354.203-ról 389.980-ra nőtt a legfeljebb 3,5 tonna össztömeggel rendelkező kisteherautók száma. Ebben a kategóriában a környező országokban is jelentős emelkedés volt tapasztalható. A legnagyobb ugrás a románoknál volt, ahol 516 ezerről 670 ezerre duzzadt a könnyű teherbírású furgonok száma.

A közepes és nehéz teherbírású járművek száma hazánkban kismértékben, 88.334-ről 86.831-re  zsugorodott. Ezzel szemben például Romániában 166.934-ről 218.728 ezerre nőtt a 3,5 tonna feletti teherautó-flotta. Az uniós átlag 1,7 százalékos növekedést mutat ebben a szegmensben.

A buszok terén enyhe emelkedés volt tapasztalható hazánkban 2011-2015 között. Eszerint míg hat éve 16.772 darab autóbusz volt forgalomban Magyarországon, addig két évvel ezelőtt már 17.254 darabot regisztráltak. A hazánkkal hasonló méretű Csehországban viszont nagyon minimális változás történt, ott ugyanis 2011-hez képest csak 267 darabbal, 19.966-ra nőtt a buszok száma.

A járművek átlagéletkora szempontjából hazánk a középmezőnyben helyezkedik el. A kishaszonjárművek terén például 13,4 év az átlag Magyarországon, de ezen a téren Románia csak egy kicsivel teljesített rosszabbul (13,5). A sor végén nem meglepő módon Görögország (16,8 év), valamint Lengyelország (16 év) kullog. A 3,5 tonna, közepes és nehéz teherbírású teherautók terén hazánk 12,7 éves átlagéletkorral rendelkezik, ami nem sokban marad el az EU-s 11,7 évtől. A legjobb mutatóval Luxemburg büszkélkedhet ezen a téren, a maga 6,6 éves átlagéletkorával.

Az ACEA egy elgondolkodtató adatot is közölt. Eszerint hazánkban egy járművel átlagosan 13 ezer kilométert tesznek meg évente. Ez több, mint például amennyit Franciaországban (11.245 m) vagy Svédországban (12.220 km) mennek egy-egy gépjárművel.