A PEMS (Portable Emissions Measurement System) módszerrel történő mérés során dinamikus körülmények között rögzítették a beépített motor károsanyag-kibocsátási értékeit. A városi, városon kívüli, és autópályás közlekedést szimuláló teszt folyamán a kibocsátási eredmények alacsonyabbak voltak az előírás szerinti határértékeknél. Ennek azért van jelentősége, mert a uniós irányelv előírja, hogy a motorgyártó hosszú távú felelőssége teljesíteni az előírt értékeket. Eszerint a forgalomba helyezett járműveknek több százezer kilométer megtétele után is az újszerű állapotnak megfelelő emissziós értékeket kell teljesítenie.
A Credo szinte a teljes típuspalettáját “átállítja” Euro 6-os motorokkal szerelt változatokra, ennek megfelelően nemcsak az Inovellt, hanem egy városközi kialakítású Econell 12-t és egy városi kivitelű Econell CiTY-t is megvizsgálnak a károsanyag-kibocsátás szempontjából. Úgy tűnik azonban, hogy a budapesti igényeknek megfelelően készült Citadellből nem készül Euro 6-os változat. Az olasz FPT vizsgálataival párhuzamosan, tavaly októberben megkezdődtek a magyarországi típusjóváhagyáshoz szükséges tanúsítói vizsgálatok is.

A Credo három típusát, az Inovellt, a Econellt és az Econell City-t készíti el Euro 6-os változatban az első körben. A képen az Econell City látható
Hamarosan tehát új, Euro 6-os motorokkal készülhetnek a Credo autóbuszai. A tesztsorozatban résztvevő járművek eddig összesen több mint százezer kilométert teljesítettek és tökéletesen megfeleltek az FPT, a BOSCH, és az Altran elvárásainak. A Kravtex-Kühne Csoport mosonmagyaróvári és győri üzemeiben ugyanakkor már megkezdődött az új generációs Credo autóbuszok sorozatgyártása.