Az Uljanovszki Autógyár 1966-ban kezdte el az UAZ-452 kisbusz gyártását, amelyet a Magyar Honvédség is rendszeresített, főleg híradó, tűzszerész, utász és orvosi alakulatoknál. Azóta is gyakran feltűnik a civil életben, például az önkéntes tűzoltók, erdészek, vadászok, mezőgazdasági munkások közkedvelt járműve.
Páncélozott rettenet Ukrajnából 1
Páncélozott rettenet Ukrajnából 2

Páncélozott rettenet Ukrajnából

Páncélozott rettenet Ukrajnából

Páncélozott rettenet Ukrajnából 11
Páncélozott rettenet Ukrajnából 12
Páncélozott rettenet Ukrajnából 13
Páncélozott rettenet Ukrajnából 14
Páncélozott rettenet Ukrajnából 15
Páncélozott rettenet Ukrajnából 16
Páncélozott rettenet Ukrajnából 17
Páncélozott rettenet Ukrajnából 18
Fotó megosztása:
Páncélozott rettenet Ukrajnából 19
A képeken látható páncélozott UAZ-t a típus platós változatából (452D) készítették, és bár első ránézésre ügyesen megbújik a forma, ha végiglapozzátok a képeket, fény derül a “titokra”. A két UAZ-452D alapjain nyugvó rettenet az ukrajnai Luhanszk régióban fog ellátni határvédelmi feladatot, hiszen manapság Ukrajnában a keleti határnál folyó konfliktus miatt minden segítségre szükség van.
A kézifegyverek lövedékeinek ellenálló járműveket a Nyikolajevszki Mozdonyjavító Üzem dolgozói építették és ajándékozták a határőrség számára, amit természetesen teszteltek “bevetés” előtt – mindössze 10 napra volt szükség, hogy a népszerű platós “harci szekérré” változzon. 
Páncélozott rettenet Ukrajnából 20
Az plusz súly alaposan megdolgoztatja a négyhengeres, 2445 köbcentis, 70 lóerős benzinmotort, de a készítők azt állítják, mozgékony maradt az UAZ. 
Az ukrán-orosz helyzetre való tekintettel egyébként a mozdonyjavító üzem tovább folytatja a munkát, jelenleg két Kamaz teherautó védelmének megerősítésén dolgoznak teljes erőbedobással.