Harmincöt éven át csak akkor maradhatunk a csúcson ha elébe megyünk a változásoknak. A Ford Atlas nevében senkit nem tréfál meg: a bestseller  F-150 majdani új generációjának előfutárát tisztelhetjük személyében.

Formai szempontból nem sok újat hoz a világ egyik legnagyobb számban gyártott gépjárművének előtanulmánya. Stimmel a két függőleges betéttel megtört hűtőmaszk, a masszív gépházfedél, a szögletes idomok.


A kültakarón csak a LED-es első és hátsó lámpatestek jelentenek szembeszökő újdonságot; a lényegi módosítások részben vagy teljesen rejtettek maradtak. Ezeken túl számos olyan funkciót találhatunk az autón, amely vonzóbbá teszi, illetve tenné, ha létezne: ilyen a plató hátfalából kihúzható állvány, amivel (hiszen a tetőlemezen is található egy felfekvési pont) létrát, szörföt, deszkát, vagy akármit szállíthat a kedves vásárló, ami nehéz és terebélyes.

Ha inkább saját kerekein gördülő tárgyat – kistraktort, quadot, kerékpárokat – cipelnénk, a platós alá be-, illetve onnan kicsúsztatható rámpa-pár lehet segítségünkre. Áldás az utánfutóra rátolatást, illetve azzal együtt manőverezést támogató elektronikus rendszer. Szintén nem utolsó ötlet a LED-es megvilágítású, 110 voltos csatlakozó aljzattal felszerelt plató, vagy a panoráma képet adó körkörös kamerarendszer. A kabin sem hétköznapi: a helykínálatot vékony héjú ülések javítják, a műszerek lebegni látszanak, a kezelőszervek pedig akár egyujjas kesztyűben is működtethetők.

Ami azonban mindennél lényegesebb, azok a pick-up műfaját napjaink sanyarú, üzemanyagár-emeléses, környezetkímélős világában is elfogadhatóvá varázsoló megoldások. Ahogy az F150 széria utóbbi negyedmillió tagja, az Atlas is közvetlen befecskendezéses EcoBoost motort kapott. Ami viszont újdonság, az a haszonjárműre optimalizált start-stop rendszer, ami akár 20% fogyasztáscsökkentést ígér.

És ez még semmi, hiszen az Atlas egy sor aktív aerodinamikai megoldással javítja tovább környezeti kompatibilitását. Nagy sebességnél nem csak a hűtőlamellák záródnak el automatikusan, hanem a keréktárcsa látványos rései elé is fedőlemez kerül – és hogy az ezeket mozgató és zárva tartó villanymotorok működése ne jelentsen fogyasztástöbbletet, a kerekek forgásából nyert elektromosság táplálja őket. Szintén az áramvonalasságot szolgálja a nagy sebességnél lenyíló, ám terepezéshez felhúzható első légterelő, vagy az az oldalsó fellépő, amely használaton kívül a küszöb alá forgatható.