A megbízó fizeti az útdíjat? 1
A megbízó fizeti az útdíjat? 2

A megbízó fizeti az útdíjat?

A megbízó fizeti az útdíjat?

A megbízó fizeti az útdíjat? 59
A megbízó fizeti az útdíjat? 60
A megbízó fizeti az útdíjat? 61
A megbízó fizeti az útdíjat? 62
A megbízó fizeti az útdíjat? 63
A megbízó fizeti az útdíjat? 64
A megbízó fizeti az útdíjat? 65
A megbízó fizeti az útdíjat? 66
A megbízó fizeti az útdíjat? 67
A megbízó fizeti az útdíjat? 68
A megbízó fizeti az útdíjat? 69
A megbízó fizeti az útdíjat? 70
A megbízó fizeti az útdíjat? 71
A megbízó fizeti az útdíjat? 72
A megbízó fizeti az útdíjat? 73
A megbízó fizeti az útdíjat? 74
A megbízó fizeti az útdíjat? 75
A megbízó fizeti az útdíjat? 76
A megbízó fizeti az útdíjat? 77
A megbízó fizeti az útdíjat? 78
A megbízó fizeti az útdíjat? 79
A megbízó fizeti az útdíjat? 80
A megbízó fizeti az útdíjat? 81
A megbízó fizeti az útdíjat? 82
A megbízó fizeti az útdíjat? 83
A megbízó fizeti az útdíjat? 84
A megbízó fizeti az útdíjat? 85
A megbízó fizeti az útdíjat? 86
A megbízó fizeti az útdíjat? 87
A megbízó fizeti az útdíjat? 88
A megbízó fizeti az útdíjat? 89
A megbízó fizeti az útdíjat? 90
A megbízó fizeti az útdíjat? 91
A megbízó fizeti az útdíjat? 92
A megbízó fizeti az útdíjat? 93
A megbízó fizeti az útdíjat? 94
A megbízó fizeti az útdíjat? 95
A megbízó fizeti az útdíjat? 96
A megbízó fizeti az útdíjat? 97
Lilával a tervezett szakasz
A lila nyíl mutatja a helyszínt
A megbízó fizeti az útdíjat? 100
A megbízó fizeti az útdíjat? 101
A megbízó fizeti az útdíjat? 102
A megbízó fizeti az útdíjat? 103
A megbízó fizeti az útdíjat? 104
A megbízó fizeti az útdíjat? 105
A megbízó fizeti az útdíjat? 106
A megbízó fizeti az útdíjat? 107
A megbízó fizeti az útdíjat? 108
A megbízó fizeti az útdíjat? 109
A megbízó fizeti az útdíjat? 110
A megbízó fizeti az útdíjat? 111
A megbízó fizeti az útdíjat? 112
A megbízó fizeti az útdíjat? 113
A megbízó fizeti az útdíjat? 114
Fotó megosztása:
A megbízó fizeti az útdíjat? 115 A fuvarozók szeretnék, ha megbízóik a számlákon láthatnák, hogy a jövő nyáron bevezetendő elektronikus útdíj miatt növekszik a fuvardíj, ezért külön sorban szerepeltetnék ezt a tételt a számláikban – mondta Vereczky Zoltán, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöke, a második Magyar Fuvarozói Fórumon csütörtökön Budapesten. Így vennék rá a megbízókat, hogy azok fizessék az útdíjat.

Ettől az adminisztratív változástól nem zárkózott el Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, aki előadásában ismertette az elektronikus útdíjakat is. Július 1-től 1173 kilométer gyorsforgalmi út és 5145 kilométer főút lesz fizetős, a csomópontok közötti megtett szakaszok után kell majd leróni az útdíjat. A lakott területek, az M0, az országhatár nem lesznek fizetősek, ahogyan például az M7-es Székesfehérvárt elkerülő szakasza, illetve az M31-es sem.

A kilométerenkénti tétel 16,70-től 85,34 forintig terjed, az út jellegétől és a jármű nagyságától függően. A személyautók és a buszok e-matricásak maradnak, a személyautók e-matricájának ára nem változik – tette hozzá az államtitkár.

Vereczky Zoltán kitért arra is, hogy a teherfuvarozók évi 7,3 milliárd, míg a személyfuvarozók 2,4 milliárd forintot igényelnek vissza a gázolaj jövedéki adójából. Miután ezt a kormány lehetővé tette, 20 milliárd forinttal nőtt a költségvetés – gázolajból származó – jövedékiadó-bevétele.

Az elnök szerint eldöntendő az e-útdíj bevezetéséig az is, hogy ez a teher szolgáltatás vagy pedig adó. Ha szolgáltatás, akkor áfa-köteles, és jár érte ellenszolgáltatás is, viszont ha adó, akkor nem áfás, és ellenszolgáltatása sincs.

Végül az útdíj megfizetésére olyan olcsó forgóeszköz-hitelt kért a kormánytól Vereczky Zoltán, amely alkalmas arra, hogy a fuvarozók átvészeljék az útdíjfizetés és a fuvardíj beérkezése közti időt. Völner Pál erre a Széchenyi kártyához hasonló megoldást tartott megvalósíthatónak.

Az államtitkár tájékoztatott arról is, hogy a 24 Volán társaságból 7 lesz, ezek 100 milliárd forint MFB-hitelhez jutnak a járműparkjuk korszerűsítésére.

Schváb Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium helyettes államtitkára a közlekedésbiztonságról tartott előadást a fórumon. Kiemelte, hogy 50 milliárd forint áll rendelkezésre olyan fejlesztésekhez, amelyek csökkentik az utakon, valamint az utak és a vasutak kereszteződéseiben a balesetveszélyt. Ebből már 39 milliárd forint elkelt.

Wáberer György, a Waberers Holding Zrt. vezérigazgatója a fuvarozói piacot elemezve úgy vélte, hogy a válság után azért nőtt a magyar fuvarozók teljesítménye, mert harmadik országok piacain tevékenykedtek. Hosszabb távlatban a kelet-európai fuvarozók veszik át a szállítást a régi uniós tagállamok cégeitől – mondta a vezérigazgató.

Forrás: MTI