Az Isuzu D-Max pickupjának legújabb változatát törte darabokra nemrég az Euro NCAP független laboratórium, ahol a vezető és utasbiztonságot illetően 83 %-ot teljesített az általunk is kipróbált platós. A vizsgálat szerint frontális ütközéskor az utas van nagyobb biztonságban, mivel nála csak csípőtájékon mértek közepesen veszélyes erőhatásokat, míg a vezetőnél a mellkas és a lábszár terhelése is a közepes tartományba csúszott. Oldalütközéskor ennél sokkal jobb a helyzet, mivel autó méretű tárggyal ütközve nem jelentkeznek veszélyes erők, míg oszlopnak csúszva is csupán deréktájon mértek enyhe túlterhelést. Ráfutásos balesetnél a nyaki sérülések lehetősége is minimálisnak mutatkozott.

Az Isuzu D-Max pickup az új és szigorított vizsgálati módszerek mellett szerezte meg a négycsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén, ami a szegmensében is jónak mondható, az Isuzu korábbi teljesítményéhez képest azonban kiemelkedő.

Az Isuzu D-Max pickup az új és szigorított vizsgálati módszerek mellett szerezte meg a négycsillagos minősítést az Euro NCAP töréstesztjén, ami a szegmensében is jónak mondható, az Isuzu korábbi teljesítményéhez képest azonban kiemelkedő.

A gyerekvédelem területén már gyengébben teljesített a D-Max, mivel itt 67 %-os lett az összesített eredménye. Ezen a téren sokat veszített a 3 év körüli gyermek gyenge mellkasvédelme és a nem kikapcsolható utasoldali légzsák miatt, amire azonban a járműben elhelyezett feliratok egyértelműen figyelmeztetnek.

A gyalogosvédelem területén a pickupokra jellemző hatalmas orr miatt csupán 51 %-ot kapott az Isuzu. A lökhárító lábszárvédelme jól vizsgázott, ám a motorháztető széle már veszélyt jelent a felnőttek lábának felső részére, valamint a gyermekek fejére egyaránt. A motorháztetőre csapódó test csak annak középső területén van valamivel nagyobb biztonságban.

A biztonsági kiegészítőket illetően 71 %-ot teljesített a D-Max, mivel a menetstabilizáló rendszer a szériafelszereltség része, miközben az elöl ülőknek biztonságiöv-figyelmeztetés is jutott. Nem úgy, mint a hátsó utasoknak, amiért pontlevonás járt a vizsgálat során. Emellett negatívumként szerepelt a sebességkorlátozó hiánya is a végső pontok összeszámolásakor.

Mindez egy pickupnál kiemelkedő eredménynek mondható, főleg a D-Max előző változatának teljesítményét ismerve. 2009-ben ugyanis két csillagot kapott az utasvédelemre a pickup, amiből utólag egyet lehúztak, mivel a próbabábú halált okozó sérüléseket szenvedett, ami ma már nem fordulhat elő az új D-Max-szal közlekedve.

Videó a töréstesztről: