Százhatvan német vasúti-eszköz és -technológia gyártó vállalattal együtt az MAN is csatlakozott a VDB-hez, mivel a jövőben is szeretné megtartani a vasúti ágazatban elfoglalt meghatározó pozícióját. Az MAN csoport az együttműködéssel azt tűzte ki célul, hogy fenntartható, hatékony és átfogó jövőkoncepciót alakítson ki a közúti, vasúti és vízi közlekedés terén egyaránt.

Az MAN elsősorban a közlekedés és az energetika területén már jól bevált és fejlett motorokkal, valamint szolgáltatási koncepcióval szeretné erősíteni az ipari motorüzletet.

– Az MAN-nel egy értékes taggal bővültünk, hiszen takarékos dízelmotorjaikkal a fenntartható vasúti közlekedést erősíthetjük. Eleget téve a jelenlegi károsanyag-kibocsájtási normáknak és fejlesztéseiket a jövő igényeinek megfelelően folytatva, az MAN utat mutat a vasúti technológiák optimalizálásához – mondta el Prof. Dr. Ronald Pörner, a szövetség elnöke.

A csatlakozáskor az MAN Truck & Bus képviselője kiemelte, hogy az önállóan értékesített motorok üzletága stratégiai helyet foglal el az MAN csoporton belül. – A szektor általános számai javulóban vannak, miközben az MAN eladásai sem estek vissza 2011-ben. Idén azonban újra növekedés figyelhető meg a motorvonatokhoz és mozdonyokhoz gyártott dízelmotorjaink iránt. Úgy látjuk, hogy mindez a nagy, nemzetközi vasúti vállalatokkal és a helyi közlekedési rendszereket üzemeltető cégekkel közösen megvalósított projektjeinknek is köszönhető – fejtette ki Reiner Rößner, az MAN Engines értékesítési vezetője, aki egyben a cég alelnöke is.

A kamionokban és buszokban is használt D2676-os, hathengeres dízelmotor vasúti felhasználásra szánt LE 621 típusjelű változata.

A kamionokban és buszokban is használt D2676-os, hathengeres dízelmotor vasúti felhasználásra szánt LE 621 típusjelű változata.

AZ MAN hat- és tizenkéthengeres, hatékony üzemű dízelmotorokat kínál motorvonatokhoz, fővonali- és tolatómozdonyokhoz, pályakarbantartó járművekhez, valamint generátorok hajtásához. A paletta a 350 lóerős, motorvonatokhoz ideális egységgel indul, és 360-tól 1100 lóerőig folytatódik a mozdonyokba szánt változatokkal, míg a vasúti áramfejlesztők teljesítménye 313-tól 738 lóerő közt változhat. Beépítésük szerint hagyományos, kompakt módon vagy helytakarékos kivitelben is készülhetnek az egységek: míg előbbiek általában a hajtóegység mellé kerülnek, addig utóbbiak a padló alá, vagy akár a tetőre is helyezhetők.