Buszsávban megy akinek sürgős
Buszsávban megy akinek sürgős

Szmogért és zajért is fizetni fognak a kamionok

Szmogért és zajért is fizetni fognak a kamionok

Buszsávban megy akinek sürgős
Jönnek
Mixerverseny
Engedjé' ki!
Piros fehér zöld
Ugrató
Kihalt
Lassítás
Villamosnak lenni jó
Csak óvatosan
Lassú menet
Kicsik, nagyok
Vannak akik dolgoznak
Sorfal
Ön hagyná, hogy a megengedettnél jobban megpakolják?
Rajtrács
Párban
Ráérősen
Szeva!
Egy sáv maradt
Reméljük ez a tavalyi kép örökre a múlté
Szmogért és zajért is fizetni fognak a kamionok 48
Nyíííííí!
Szmogért és zajért is fizetni fognak a kamionok 50
Fotó megosztása:

Sorfal

Sorfal

Az Európai Parlament (EP) kedden Strasbourgban megszavazta azoknak az új uniós szabályoknak a bevezetését, amelyeknek köszönhetően a tagállamok a jövőben a nehézgépjárművektől nemcsak az infrastruktúra igénybevételéért (úthasználati díj) szedhetnek díjat – miként az ma is lehetséges -, hanem az okozott levegő- és zajszennyezés költségeit is megfizettethetik velük.

Az “euromatrica-irányelv” a módosítás nyomán a forgalmi torlódások jobb kezelését is lehetővé teszi: megengedi ugyanis a tagállamoknak, hogy a nehéz tehergépjárművektől szedett díjakat napszak szerint differenciálják.

Az új szabályozás harmadik fontos eleme a beszedett díjak elkülönítése, vagyis az a lehetőség, hogy a tagállamok az újfajta bevételeket félretegyék az európai közlekedési infrastruktúra (TEN-T) fejlesztését célzó projektek finanszírozására.

Kilométerenként átlagban 3-4 eurócenttel növekedhetnek a fuvarozók költségei azzal, hogy a jövőben a nehézgépjárművek által okozott zaj- és levegőszennyezésért is fizetni kell, azaz száz kilométeren 800-1000 forinttal kell többet fizetniük.  
 
Siim Kallas közlekedéspolitikai EU-biztos a szavazás nyomán örömmel állapította meg, hogy lezárult a régóta húzódó vitafolyamat, és lehetővé vált, hogy a nehéz tehergépjárművek kifizessék az általuk okozott környezetszennyezés és a keltett zaj teljes költségeit.

“Az új szabályok az árakon keresztül hatékonyabb logisztikai megoldások, és kevésbé szennyező járművek alkalmazására késztetik a gazdasági szereplőket, miközben általában véve gondoskodnak arról, hogy közlekedési rendszerünk fenntarthatóbbá váljék” – állapította meg az EU-biztos.

Az új rendelkezéseket – a tagállami kormányok várható nyári jóváhagyó aktusa után – két év alatt kell átültetni a nemzeti jogrendszerekbe.

Forrás: MTI