A hatvanas évek nagylukú felnijeitől a tripla fényszórókon át a lóherét formázó hűtőmaszkig minden stíluselemet felvonultat a Tonale, ami valaha jellemző volt az Alfa Romeo márkára. Még az övvonal ívére is találunk előzményt, a GT Junior (1965-77) személyében.

A megjelenés tehát dinamikus, tradicionális és érzelmekben gazdag, a tartalom viszont modern: a Stelviónál kisebb crossover-tanulmány új plug-in hajtásláncot kapott, ennek részleteivel azonban nem untat az Alfa Romeo – annál inkább a négyszemélyes utastér anyaghasználatával (bőr, Alcantara, alumínium), valamint a 10,25 colos központi érintőképernyőn keresztül elérhető két infotainment-funkcióval: a márkarendezvények, klubtalálkozók adatbázisához hozzáférést engedő Alfista alkalmazással, valamint a tartozékok és kiegészítők online vásárlását lehetővé tevő „Bokszutcával.”

Visszatér gyökereihez az Alfa Romeo? 2

Mivel a társmárka Jeep is most mutatta be első plug-in hajtásláncát, csupán feltételezzük, hogy a kettő ugyanaz: az 1,3 literes benzinmotorra épülő egység 190-240 lóerő rendszerteljesítményt és 50 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít a Jeep Compass és Renegade modelleknek. A rendszer érdekessége, hogy a hátsó tengelyt villanymotor hajtja, így nincs valódi mechanikus összkerékhajtás.

Visszatér gyökereihez az Alfa Romeo? 3

Jeep 4x4e hajtáslánc: minden bizonnyal ezt alkalmazza a Tonale is.
(Vajon a Tonale több átöltöztetett plug-in hibrid Compassnál?)